Activities
All activities
All Forums
All Glossaries
All Assignments
-- General --
News forum
Зашто сте одабрали социологију сазнања као изборни предмет и шта очекујете од курса?
Форум сталног иновирања програма и презентације СС
РЕЧНИК СОЦИОЛОГИЈЕ САЗНАЊА - SOCIOLOGY OF KNOWLEDGE DICTIONARY
О правилима писања, саопштавања и оцењивања семинарског рада
Кориснички јади
-- 1 Увод у историју, предмет и теоријско-методолошке приступе истраживању проблема социологије сазнања --
Увод у социологију сазнања - Introduction to sociology of knowledge
Прочитајте о социологији сазнања и одговорите
Прокоментаришите постојеће и/или предложите нове изворе релевантне за тему 1
-- 2 Интелектуалне претече истраживања чиниоца који утичу на људско (са)зна(ва)ње I - F. Bacon, A. Comte, J. Dewey ... --
Прокоментаришите постојеће и/или предложите нове изворе релевантне за тему 2
Прочитајте текстове утемењивача "новог", "позитивног", "прагматичног" начина мишљења и истраживања и одговорите
-- 3 Интелектуалне претече истраживања чиниоца који утичу на људско (са)зна(ва)ње II – K. Marx, F. Engels --
Прокоментаришите постојеће и/или предложите нове изворе релевантне за тему 3
Прочитајте текстове утемељивача "ново материјалистичког" и дијалектичког начина мишљења и истраживања и одговорите
-- 4 Интелектуалне претече истраживања чиниоца који утичу на људско (са)зна(ва)ње III – F. Nietzsche, V. Pareto, S. Freud --
Прочитајте текстове истраживача извора ирационаолног начина мишљења и делања и одговорите
Прокоментаришите постојеће и/или предложите нове изворе релевантне за тему 4
-- 5 Социолошке преформулације основних теоријско-методолошких приступа истраживању детерминанти (са)зна(ва)ња I – E. Durkheim, Parsons, Merton, Luhman --
Прочитајте текстове социолога заговорника структурално-функционалног и холистичко-системског начина мишљења и истраживања и одговорите
-- 6 Социолошке преформулације основних теоријско-методолошких приступа истраживању детерминанти (са)зна(ва)ња II – Dilthey, M. Weber, G.H.Mead, Znaniecky, Sorokin... --
Прочитајте текстове социолога заговорника "разумевајућег", "симболичко – интерактивног и феноменолошког приступа
Коментаришите постојеће и/или предложите нове изворе релевантне за тему 6 који су доступни на страницама СС
-- 7 Филозорфске, социолошке, политолошке и социјално психолошке преформулације основних теоријско-методолошких приступа истраживању детерминанти (са)зна(ва)ња III – G. Lukacs, A. Gramsci, L.Vygotsky, L. Althusser, H.Levebvre ... --
Прочитајте или саслушајте текстове заговорника критичког начина мишљења, истраживања и делања и одговорите
Прокоментаришите постојеће и/или предложите нове изворе релевантне за тему 7
-- Topic 8 --
ЕСЕЈ ЗА КОЛОКВИЈУМ
-- 9 Класици социологије сазнања I – M. Scheler --
Одабрали сте да истражите Шелера за други просеминарски рад?
-- 10 Класици социологије сазнања II – K. Mannheim --
Одабрали сте да истражите Манхајма за други просеминарски рад?
-- 11 Дебата о универзалности/релативности (са)зна(ва)ња, и односу (са)зна(ва)ња, друштвених интереса, моћи и вредности I – K. Poper --
Одабрали сте да истражите Попера за други просеминарски рад?
-- 12 Дебата о универзалности/релативности (са)зна(ва)ња, и односу (са)зна(ва)ња, друштвених интереса, моћи и вредности II: критичка теорија --
Одабрали сте да истражите "критичку теорију" за други просеминарски рад?
-- 13 Дебата о универзалности/релативности (са)зна(ва)ња, и односу (са)зна(ва)ња, друштвених интереса, моћи и вредности III – Howard Becker, Schutz, Peter Berger & Thomas Luckmann; Garfinkel; Foucault; Deleuse. Baudrillard, Lyotard, Bourdieu, Elias, Maturana --
Одабрали сте да истражите "нове класике" учесника у дебати о проблемима социологије сазнања?
-- 14 Савремене примене социологије сазнања у решавању проблема производње, идентификације, акумулације, ширења и (зло)употребе сазнања у друштвеном контексту односа друштвене моћи, интереса и вредности --
Одабрали сте да истражите савремене примене социологије сазнања?
-- Полазници изборног предмета Социологија сазнања који желе да полажу завршни писани испит треба да до последњег дана у текућем семестру у 16 часова, или недељу дана пре испита у наредним семестрима (уколико су у текућем семестру испунили најмање 2/3 предис --
ЕСЕЈ ЗА ЗАВРШНИ ИСПИТ
Колико поена од укупно десет могућих бисте себи дали према Вашој оцени квантитета и квалитета Ваше активности на СС?
Да ли су се испунила Ваша очекивања од похађања СС? Недостаци? Предности? Општа оцена?