НОВОСТИ И ОБАВЕШТЕЊА - начин рада, резултати....

 
 
Picture of Selena Radović
"Заокруживање" дискусија
by Selena Radović - Thursday, 27 November 2014, 12:14 AM
 

Драге колегинице и колеге, као што је професорка најавила, до краја ове недеље треба да „заокружимо“ дискусије о првих 6 тема. Ја сам прокоментарисала пристигла питања и прве три теме су на тај начин заокружене. Зато бисмо вас замолиле да, када је реч о предлозима питања и сродним дискусијама, своју пажњу на даље усмерите на друге три теме - како би до петка, и у оквиру тих тема биле заокружене виртуелне дискусије, и како би предлагање питања за колоквијум, односно ваше упознавање са обавезном литературом, било у складу са дискусијама о изворним текстовима – а који се односе на недељна саопштења (која су такође за друге три теме, што вас је професорка у прошлој поруци обавестила).

С обзиром на то да је даља ситуација на Факултету неизвесна, биле смо приморане да унесемо ред у ове наше активности, а што се више потрудимо да сустигнемо предвиђени план, имаћемо мање тешкоћа са надокнађивањем. Стога, сви мање активни – прионите на посао и, молимо вас, испоштујте захтеве који су пред вама.

До наредних дискусија,

Срдачан поздрав,

Селена Радовић

 

Picture of Vera Vratuša
Re: "Заокруживање" дискусија
by Vera Vratuša - Wednesday, 3 December 2014, 7:07 PM
 

Драге колегинице и колеге учесници усо1, драга колегинице Селена, најлепше захваљујем на изванредној досадашњој сарадњи на остваривању заједничког пројекта у ванредним околностима, а нарочито на данашњем отварању теме "'Заокруживање' дискусија" на форуму Новости и обавештења- начин рада, резултати.... Тиме је средиште наше комуникације поводом остваривања електронски подржаног дела Плана наставе из Увода у социологију 1 академске 2014/2015 године у околностима одсуства класичне наставе лицем у лице, преусмерен са бројних индивидуалних и групних порука путем електронске поште, у којима се ускоро врло тешко сналазимо, на конкретну страницу усо1 доступну свим учесницима усо1 да се на њој огласе.

Надам се да се слажете да садржај поруке у оквиру теме "'Заокруживање' дискусија" представља одличан пример за тезу социолога интеракционистичке оријентације, с чијим се теоријским и методолошким схватањима упознајемо  у оквиру треће теме Плана, да значење и смисао тзв. индексичних израза зависе између осталога од контекста претходног тока комуникације и узајамног деловања учесника комуникације? Дозволите ми стога да на овом месту копирам поменуте "најаве" и "обавештења" из својих претходних електронских порука и да вас замолим да сва своја будућа питања, мишљења и предлоге о остваривању Плана наставе из Увода у социологију 1 академске 2014/2015 постављате у оквиру ове теме  и тако учествујете у доношењу одлука о што квалитетнијем испуњавању задатака који су пред нама.

Користим прилику и да се извиним свим оним учесницама и учесницима усо1 који су објавили своје прилоге на одговарајућим форумима за прве три теме Плана а ја још увек нисам стигла да прокоментаришем. Лако ћете уочити након увида у коментаре које сам стигла да објавим на које формалне и садржинске аспекте објављивања и оцењивања предлога формулација питања и одговора за колоквијум на основу читања са разумевањем и анализирања уџбеничке литературе, као и недељних саопштења на основу читања са разумевањем и анализирања изворне литературе,  треба највише да обратимо пажњу у току процеса интерактивног сазнавања одговарајуће недељне теме, па вас молим да се укључите у дискусију о прилозима својих колегиница и колега и властитим прилозима не чекајући да се ја или колегиница Селена Радовић увек прве огласимо  : )

Sunday, 2 November 2014

12:25 PM:

Поштоване колегинице и колеге, честитам свима онима који су након укључивања на електронски подржани предмет Увод у социологију 1 почетком октобра академске 2014-2015 године, самоиницијативно пронашли времена сваке недеље барем једном да се укључе у дискусије на одговарајућим форумима у складу са Планом рада и распоредом задужења који су добили сви који су се појавили на првом часу 03. октобра. Предлажем колегиницама и колегама који то нису до сада чинили, да погледају поруку на форуму Ажурирана верзија Плана наставе2014 из Усо1 и да и они почну да студирају оно што су одабрали и тако стекну теоријско оруђе и оружје за објашњење,  разумевање и самоодређење с обзиром на разне истовремено приватне и јавне друштвене проблеме, као што је актуални прекид класичног студирања лицем у лице.

До виртуелне дискусије на форумима, срдачан поздрав и све најбоље желим. Вера Вратуша

Friday, 14 November 2014

11:24 AM:

Поштоване учеснице и учесници усо1 2014-2015 академске године, с обзиром да је данас 14. новембра требало да буде одржана прва контрола знања у термину предавања а у термину вежби дискусија о недељним саопштењима на основу читања са разумевањем изворне литературе релевантне за прву недељну тему "Шта је социологија" (уп. Ажурирани верзија Плана наставе из УСО1 2014 на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/mod/forum/view.php?id=717), предлажем да употпунимо досадашњи начин рада испуњавања предиспитних обавеза које су и онако предвиђене да се испуне на интернету, објављивањем, дискусијом и узајамним оцењивањем недељних саопштења на одговарајуће недељне теме,као што су то већ почели да чине поједини учесници усо1 (уп. нпр. форум посвећен полу и роду). Молим вас да до четвртка 20 новембра 2014 године у подне објавите своја саопштења о прве три теоријске теме (Социолошки поглед на свет - појава, предмет и употребе социологије, Социолошки поглед на свет - Структурално позитивистичка наспрам структурално критичке парадигме, Парадигма тумачења друштвеног делања) а до четвртка 27. новембра недељна саопштења на преостале три теме (Природа и друштво - пол и род, Природа и друштво - становништво и еколошка криза, разграничење између нормалног и девијантог понашања) на одговарајућим форумима. Дошли смо у фазу када је услов поправљања квалитета дискусије о одређењу кључних појмова (нпр. структура, развој, улога, положај, разумевање, друштвено делање, идеални тип, пол, род, демографија, девијантност ....и одговарајућих теоријско методолошких приступа истраживању друштвених појава на основу читања са разумевањем готово неизбежно поједностављујуће уџбеничке литературе, упознавање са одређењем кључних појмова у текстовима аутора типичних за одговарајуће социолошке теоријске  и методолошке приступе истраживању одабраних друштвених појава. У очекивању ваших промишљених недељних саопштења у складу са упутствима на форуму за недељна саопштења на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/mod/forum/view.php?id=624, срдачно вас поздрављам   

Saturday, 15 November 2014

8:48 AM:

Поштоване колегинице и колеге, с обзиром да можда више вас има сличну недоумицу да ли сте добро разумели моју поруку, дозволите да вас све упознам са одговором на питање да ли треба да поставите своја недељна саопштења на форум до 20.  новембра (прве три опште теме) односно 27. новембра (друге три посебне теме ) према Плану наставе из усо1 2014 на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/mod/forum/view.php?id=717:

Saturday, 15 November 2014

8:02 AM: Добро сте разумели колегинице, у условима када је прошло пола семестра а још није на видику одлука на нивоу Факултета о прецизном плану надокнађивања наставе лицем у лице, суштина мојег предлога је да обрнемо редослед испуњавања предиспитних обавеза и да што је квалитетније и више могуће обавимо онај део обавеза које су и онако предвиђене да буду обављене на интернету. Срдачно, Вера

ПС Када и буде направљен план надокнађивања наставе уживо, највероватније ће тај план укључивати овакво сажимање више сродних тема, а на интернету барем немамо временско ограничење од 90 минута да квалитетно водимо дискусије о свакој теми понаособ.

Thursday, 20 November 2014

12:30 AM:

Поштоване колегинице и колеге, дозволите да похвалим све оне који су већ објавили своја недељна саопштења на основу читања са разумевањем релевантне изворне литературе о прве три теме на основу нашег Плана наставе из усо1 2014 на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/mod/forum/view.php?id=717. Молим све  "задужене" за прве три теме који још нису  објавили своја недељна саопштења да то учине као и све учеснике усо1 заинтересоване да учествују у дискусији о предлозима формулисања питања и одговора на основу читања уџбеничке литературе о исте прве три теме, како бисмо могли  да заокружимо дискусију предвиђену да се и онако обави на интернету овог викенда. На исти начин треба да 27. новембра резимирамо дискусију о друге три теме предвиђене за прву половину семестра и тако се припремимо за први колоквијум чим буде донет план обнављања и надокнађивања класичне наставе лицем у лице на нивоу Факултета. До тада предлажем да наставимо са испуњавањем нашег Плана у делу који се односи на виртуелну дискусију на интернету тако што ћемо 4. децембра објединити виртуелну дискусију о уџбеничкој и изворној литератури о темама предвиђенима за 21. и 28. новембар (Друштвена структура и структурална промена на основама поделе рада и Друштвене структурација и стратификација). Молим да у својим дискусијама користите прилику да поставите што више питања о свему што Вам је остало нејасно у уџбеничкој и изворној литератури, у формулацијама ваших колегиница и колега као и у ппт презентацијама које служе  као окосница предавања, с обзиром да је време наставе лицем и лице ограничено и када не изостаје тако дуго као што је то случај ове академске године : ) Срдачно, Вера

- одавде почиње информативно допуњавање оригиналног текста одговора на тему "Заокруживање" дискусија копирањем садржаја потоњих електронских писама:

Tuesday, 25 November 201411:25 AM:

Поштоване учеснице и учесници усо1, молим вас да прочитате садржај теме "Заокруживање" дискусија у оквиру форума НОВОСТИ И ОБАВЕШТЕЊА - начин рада, резултати...
и да сва своја будућа питања, мишљења и предлоге о остваривању Плана наставе из Увода у социологију 1 академске 2014/2015 постављате у оквиру ове теме на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/mod/forum/discuss.php?d=94 и тако учествујете у доношењу одлука о што квалитетнијем испуњавању задатака који су пред нама.

Молим вас и да о овој поруци обавестите и своје колегинице и колеге за које знате да су пријавили слушање или/и полагање усо1 али се из непознатих разлога још нису укључили на усо1 на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/course/view.php?id=12....

Tuesday, 2 December 2014

11:27 PM:

Поштоване колегинице и колеге, дозволите да јавно похвалим све учеснике и учеснице усо1 који су усвојили апел да се укључе у дискусију о властитим и прилозима колегиница и колега не чекајући да се колегиница Селена Радовић или ја прве огласимо, као и све оне који су врло успешно реаговали на наше коментаре и постављена питања, показујући брз напредак у развијању своје способности читања са разумевањем и писаног тумачење стручних текстова на стручан начин.  Желим да посебно похвалим како извештаче тако и дискутанте на тему пол и род и друштвена девијантност и криминал,  за информативне и подстицајне текстуалне записе својих стварних размишљања о одговарајућој теми, а не тек површних коментара "реда (форме) ради".

Чим  дознате  довољно од аутора недељног саопштења да можете да образложите своју оцену одговарајућег недељног саопштења, а аутор недељног саопштења кроз дискусију о  својем и туђим саопштењима на тему за коју је задужен и друге теме које њега или њу интересују, формира мишљење о компаративним предностима и манама властитог саопштења, молим да обавите узајамно оцењивање и самооцењивање. Предлажем да довршимо "заокруживање"дискусија о свим недељним темама на основу уџбеничке и изворне литературе  које је и онако предвиђено да се обави на интернету према Ажурираној верзија Плана наставе 2014 из Усо1 до краја ове календарске године.

У складу са нашим планом, у петак 5. децембра у терминима предавања и вежби  ћемо после дужег времена бити у стању да применимо вештине читања са разумевањем и писаног анализирања уџбеничке и изворне литературе о свим досадашњим темама, на развијање способности вођења усменог стручног дијалога о темама 1. "друштвена подела рада и промена друштвене структуре", 2. "разне теорије друштвене структурације и стратификације" и 3. "подела рада и промена у савременим друштвима" (извињавам се због погрешног уписивања у заглавље форума за тему која је била првобитно предвиђена за 21. новембар, страница из Хараламбосовог уџбеника које су предвиђене за трећу поменуту тему, и молим вас да предлоге својих питања и одговора постављате у одговарајуђе форуме у складу са овом исправком).
Срдачан поздрав до дијалога лицем у лице.

 

 

 

 

Picture of Tamara Cukanic
Re: "Заокруживање" дискусија
by Tamara Cukanic - Tuesday, 25 November 2014, 1:36 PM
 

Поштована Селена, 

занима ме до када треба да оценимо недељна саопштења наших колега за првих 6 тема? И нисам сигурна да ли сам добро разумела да сви треба да оцењујемо та саопштења, а не да се међусобно оцењују људи који су имали задатак да припреме саопштења у оквиру једне теме?

Срдачно,

Тамара Цуканић

Picture of Selena Radović
Re: "Заокруживање" дискусија
by Selena Radović - Friday, 28 November 2014, 1:55 PM
 

Поштована Тамара,

Оцењивање се првенствено односи на колеге које су имале задатак да припреме саопштење у оквиру исте теме, али сви су слободни да коментаришу и оцењују сва писана саопштења, како би се ипак упознали са изворним текстовима за све недељне теме, с обзиром на то да неће бити времена да се сви текстови излажу усмено. Оцењивање саопштења за првих 6 тема би требало да испрати термине рокова за објављивање тих саопштења, но, будући да се и са објављивањем, и са упознавањем других о садржају писаних теза касни, можете и накнадно учествовати у оцењивању.

Срдачно,

Селена Радовић

Picture of Selena Radović
Re: "Заокруживање" дискусија
by Selena Radović - Friday, 28 November 2014, 8:30 PM
 

Драге колегинице и колеге,

Овом приликом желим да вам представим прелиминарну одлуку коју смо донеле у вези са даљим радом на курсу УСО1. Како смо велики део постојећег Плана успели да испратимо заједничким активностима на интернет форумима, предлажемо да целокупно градиво до колоквијума, дакле, првих 6 тема, буде уоквирено и задржано на интернету.

Имајући у виду редовност у извршавању предиспитних обавеза велике већине студената који су прикључени на сервер, као и ипак остварени квалитет на вежбама на интернету у овим ванредним околностима, предлажемо да, када отпочне редовна настава, на предавањима наставимо са темама из другог блока, односно са темама које су предвиђене након колоквијума. Тиме бисмо сустигли активности које се одвијају на интернету, а које прате регуларни План (не заборавите да се данас отвара нова недељна тема – Друштвена структурација и стратификација – различите теоријске перспективе, која је, заједно са темом од претходне недеље – Друштвена структура и структурална промена на основама поделе рада, отворена до 4. децембра – и у виду предлога формулација питања за колоквијум, и у виду писаних теза које се односе на те теме, што вас је професорка обавестила поруком од 20. новембра). Дакле, до 4. децембра, фокус нам је на 7. и 8. теми, и референти задужени за ове теме нека до тада поставе своје писане тезе на форум.

Даље, са предложеним решењем нисмо желеле да било ко буде оштећен, па смо одлучиле да усмена саопштења као предиспитну обавезу елиминишемо, што значи да нико неће усмено излагати своје тезе, али ће сви морати да их, у складу са својом темом и термином, благовремено поставе на форум у облику писаних саопштења.

Наравно, имаћемо разумевања за системски искључене студенте, мада је таквих мало. Досадашњом мобилизацијом на интернет мрежама, огроман број бруцоша је успео да буде информисан и, што је још важније – велики број је активно укључен у све вежбе на интернету. То нас је и навело да предложимо ову одлуку, уважавајући укупан труд вредних и савесних колегиница и колега. Верујемо да ће оваква одлука наићи на позитивну реакцију, јер смо, искористивши учинак свих вредних, желеле да вас ослободимо надокнађивања првог дела градива уживо, што би, сложићете се, када крене надокнађивање на другим предметима, за вас била олакшавајућа околност. С обзиром на то да смо замислиле да преостали термини часова уживо буду комбинација предавања и вежби – сви ће имати прилику да се јаве да преостале теме осветле из углова својих „пропуштених“ тема, као и да растумаче све нејасноће из првог блока тема.

Имајући све наведено у виду, надам се да разумете досадашње интензивне апеле на активност и квалитетан рад на интернет форумима, јер сам у више наврата напоменула да ће од обухвата бруцоша овим активностима, као и од квалитета и редовности у вашем раду, зависити даљи план рада и надокнаде на курсу УСО1.

Срдачно вас поздрављам,

Селена Радовић

 

Picture of Tamara Cukanic
Re: "Заокруживање" дискусија
by Tamara Cukanic - Wednesday, 3 December 2014, 1:07 PM
 

Поштована Селена, ево сада ћу и овде поставити свој коментар са групе на фејсбуку.

Сматрам да план о надокнађивању никако не олакшава студентима, већ се може доживети као некаква казна. Уместо да су они који су радили редовно имали прилике да још једном путем предавања обнове своје знање из првих шест области и да тиме још више учврсте исто, а колеге које нису успеле редовно да испрате све теме да су имали времена да то надокнаде, ми ћемо само наставити даље са градивом на тај начин га само гомилајући. Један од разлога због кога сам сматрала да је одлично то што ипак и поред блокаде радимо редовно јесте тај што ћемо имати прилике да обновимо градиво пре колоквијума још једном и тиме постигнемо боље резултате јер се у почетку говорило о томе да ћемо имати предавања из ових области.  Коментар је имао подршку на фејсбуку, не знам да ли ће се овде јавити неко да га подржи, али мислим да је мој коментар у интересу свих студената.

Picture of Vera Vratuša
Re: "Заокруживање" дискусија
by Vera Vratuša - Thursday, 4 December 2014, 12:52 AM
 

Поштована Тамара,

Захваљујем што сте услишили молбу из електронског писма од 25. новембра да "сва своја будућа питања, мишљења и предлоге о остваривању Плана наставе из Увода у социологију 1 академске 2014/2015 постављате у оквиру теме"Заокруживање" дискусија на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/mod/forum/discuss.php?d=94 и тако учествујете у доношењу одлука о што квалитетнијем испуњавању задатака који су пред нама".

Дозволите да подсетим да је предлог о  ослобађању од надокнађивања првог дела градива уживо, с тим да преостали термини часова уживо до краја децембра буду комбинација предавања и вежби на којима ће сви имати прилику, додала бих и обавезу, да се попут "старих" студената барем једном јаве да преостале теме осветле из углова својих „пропуштених“ тема, као и да захтевају растумачење свих нејасноћа из првог блока тема, формулисан у околностима када су узастопно пропадале бројне најаве обнављања наставе лицем у лице и када још није био на видику детаљан план надокнађивања наставе на нивоу Факултета. Факултетски план надокнађивања наставе објављен 3. децембра предвиђа продужење редовне наставе у јесењем семестру након новогодишњих и божићних празника до 13. фебруара 2015. године, као и 10 радних субота, од којих је субота 7. фебруара предвиђена за надокнађивање наставе по распореду од петка.

У складу са пословицом да је пут до пакла поплочан добрим намерама (у овом случају предлог  да довршимо до краја 2014. календарске године  "заокруживање"дискусија о свим недељним темама на основу уџбеничке и изворне литературе  које су и онако предвиђене  да се као предиспитне обавезе реализују и бодују на интернету према Водичу за бруцоше и "старе" студенте и Плану наставе 2014 из Усо1) неко може да доживи не као "олакшање" него као "казну".

С обзиром да има добрих аргумената у прилог оба доживљаја поменутог предлога, потребно је да на нашем првом сусрету уживо после дуже паузе 5. децембра 2014. године гласањем одлучимо да ли ћемо тог датума

1) да се вратимо на надокнађивање уживо теме Социолошки поглед на свет - структуралистичка позитивистичка (консензуална и конфликтна варијанта)  која је била предвиђена за 10. октобар

или ћемо

2) да применимо вештине читања са разумевањем и писаног анализирања уџбеничке и изворне литературе о свим досадашњим темама, на развијање способности вођења усменог стручног дијалога о темама 1. "друштвена подела рада и промена друштвене структуре", 2. "разне теорије друштвене структурације и стратификације" и 3. "подела рада и промена у савременим друштвима", које су биле предвиђене за 21. и 28. новембар и 5. децембар.

Било која одлука да се усвоји, о тачном датуму првог и другог колоквијума који су били предвиђени за 14. новембар и 26. децембар, тек треба да се договоримо путем одговарања на електронски упитник који ћу саставити на основу конкретних предлога који стигну на овај форум од стране учесника усо1 2014.

 

 

 

 

Picture of Serem Vam Se u Moodle
Re: "Заокруживање" дискусија
by Serem Vam Se u Moodle - Thursday, 4 December 2014, 5:51 PM
 

Поштована професорка, поштоване колеге, 
 волео бих овим путем да изнесем своје мишљење и виђење тренутне ситуације. Наиме, услед блокаде рада факултета нисмо имали могућност наставе, како је професорка навела, "лицем у лице" и сада смо принуђени да на што ефикаснији начин надокнадимо изгубљено. Уколико би се држали регуларног плана наставе и уколико се не одрже предавања пропуштена током блокаде факултета мислим да би смо озбиљно угрозили квалитет знања свих студената. Даље, на тај начин доводимо у питање сврху постојања факултета јер ако сваки студент, претпоставимо, има могућност да прочита обавезну литературу и да тим путем стекне одређену количину информација и пролазни квалитет знања чему онда предавања...

 

Picture of Emilija Pesic
Re: "Заокруживање" дискусија
by Emilija Pesic - Thursday, 4 December 2014, 7:44 PM
 

Слажем се са Вама колега. Као старији студент сматрам да су предавања и дискусије на њима неопходна за разумевање обавезне литературе и да се свако изгубљено предавање трба надокнадити. Исто тако сматрам да не треба да се на предавању обрађују по три теме, да би се што пре надокнадило градиво, него само једна јер би се онда њој посветила пажња у потпуности, а не делимично како би био случај да се обрађују по три теме јер би онда биле покривене делимично. 

Picture of Selena Radović
Re: "Заокруживање" дискусија
by Selena Radović - Saturday, 6 December 2014, 6:52 PM
 

Драге колегинице и колеге,

Након јучерашњег гласања између предлога да ли да се са даљим радом настави тамо где смо уживо стали 3. октобра, или да се настави у складу са активностима које су се одигравале на мудлу, а које су пратиле регуларни План - одлуком већине, као и професоркином афирмацијом - наставља се према према активностима које су се одигравале на мудлу и које су пратиле регуларни План. Импликације усвојеног решења су следеће:

Тема која ће се обрађивати на наредном часу је 9. тема – Рад и подела рада у савременим друштвима (тема од 5. децембра), и са том темом ће се објединити теме 7 и 8 (од 21. и 28. новембра).

Рок за писана саопштења за све досадашње теме (укључујући 7. и 8. тему), као и за исте теме за предлагање питања за колоквијум, јесте наредни четвртак, а сви би за наредни час требало да прочитају литературу за 9. тему (од 5. децембра) - Рад и подела рада у савременим друштвима, како би могле да се организују дискусије.

Из истог разлога, писци недељних саопштења за поменуту тему (тема 9 - Рад и подела рада у савременим друштвима) требало би да буду припремљени; иако неће излагати своје тезе, они – потковани материјом из изворних текстова – треба да помогну да се осветле кључни проблеми везани за ту недељну тему (уз претпоставку да су за теме 7 и 8, али и за све раније теме, писци недељних саопштења своја задужења већ обавили, јер ће и они – на комбинованим предавањима/вежбама – учествовати у осветљавању проблема - актуелних за тај час, а тако и оних недовољно објашњених од раније).

Иста тема - Рад и подела рада у савременим друштвима отворена је и за предлоге формулација питања за колоквијум за оне који желе да се укључе у ту тему, и за оне који су до сада радили пратећи постојећи план.

Да резимирам, према овој логици, план за предавања/вежбе је следећи:

12. децембар - Рад и подела рада у савременим друштвима

19. дембар – Друштвени систем као производ сагласности и принуде – моћ, политика и држава

26. децембарСиромаштво, поткласа и друштвена искљученост

26. децембар (или термин по договору) – ПРОБНИ КОЛОКВИЈУМ  (по договору – првих 6 области, или других 5 области, или збирно - као оба колоквијума). Дакле, биће омогућено да се полаже како одлучите – ко буде желео први, ко буде желео други колоквијум, или – ако неко буде желео - оба колоквијума.

Што се тиче исправљања писаних саопштења која је професорка прокоментарисала, слободни сте да покушате да исправите своја саопштења, јер је услов за максимум 10 поена (поред благовременог постављања саопштења на форум) - управо да покушате да одговорите на професоркин коментар. Иначе, оцењујете се међу собом – првенствено писци недељних саопштења у оквиру исте недељне теме (са тим што је за десетку неопходно задовољити услов изнад).

Што се тиче оцењивања активности (везано за термине предавања), како немамо довољан број термина за остваривање тог задужења, као активност рачунаће се превасходно активност на форумима – предлагање питања за колоквијум, и то према структури оцене као за „старе“ студенте:

-          5 поена – 6 питања (и одговора; или коментара) на различитим форумима

-          6 поена – 7 питања

-          7 поена – 8 питања

-          8 поена – 9 питања

-          9 поена – 10 питања

-          10 поена – 11 питања

Међутим, с обзиром на то да неко можда неће стићи у складу са правилима да постави своје питање на форум (за онај број поена који жели да оствари – минимално је 5, максимално 10), јављањем на предавањима/вежбама у преосталим терминима моћи ће да надомести недостатак тих поена.

За оне који су желели надокнаду предавања из ранијих области, као скроман одговор на исти захтев, нудимо PowerPoint презентације које су доступне на мудлу испод сваке теме, а које су иначе окосница професоркиних предавања.

На крају, ово решење представља компромис којим смо покушале да уважимо потребе и делање обе стране, тако да нико не буде оштећен. Иако је чињеница да је пролонгирана блокада ФФ бруцошима задала доста проблема, огромна је ствар што вас је ипак научила како да иступите као група.

У жељи да што лакше савладате предстојеће обавезе,

Срдачан поздрав,

Селена Радовић

Picture of Emilija Pesic
Re: "Заокруживање" дискусија
by Emilija Pesic - Saturday, 6 December 2014, 7:46 PM
 

Поштована Селена, нисам најбоље разумела ово што се тиче колоквијума. Дакле, да ли ће моћи свако да бира да ли ће радити први, други или оба или ћемо радити како се договоримо сви? 

Picture of Selena Radović
Re: "Заокруживање" дискусија
by Selena Radović - Sunday, 7 December 2014, 6:14 PM
 

Поштована Тамара, уколико будемо имали термин и одговарајућу учионицу, мислим да ће професорка омогућити да свако полаже колоквијум који буде желео.

Picture of Vera Vratuša
Re: "Заокруживање" дискусија
by Vera Vratuša - Thursday, 11 December 2014, 3:09 PM
 

Драге колегинице и колеге учесници усо1 у академској 2014/2015 академској години, данас смо у могућности да отклонимо све недоумице у вези са слободним термином и салама  за пробни колоквијум 1 и/или 2:

успели смо да обезбедимо термин када су истовремено слободни амфитеатар и сала 101 два пута по 45 минута, а и ви немате других обавеза: то је субота 27.12. 2014 од 8:00 до 9:30, дан након последње комбинације предавања и вежби посвећених теми сиромаштва, а пре ваших других обавеза у надокнађивању наставе из других предмета на којима нисте имали никаквих наставних активности током блокаде.

Сви који желите да полажете само први колоквијум (првих шест тема према Ажурираној верзија Плана наставе2014 из Усо1 дођите уколико је икако могуће мало пре осам часова, или барем никако немојте да касните, са почетним словом презимена А до Л у амфитеатар, a са почетним словом презимена М до Ш  у салу 101. У 8:45 ћете предати испуњен формулар за колоквијум 1  дежурном наставнику или сараднику.

Сви који желите да полажете само други колоквијум (преосталих пет тема према Ажурираној верзија Плана наставе2014 из Усо1 дођите тачно у 8:45 часова, са почетним словом презимена А до Л у амфитеатар, са почетним словом презимена М до Ш  у салу 101. Најкасније у 9:30 ћете предати испуњен формулар за колоквијум 2  дежурном наставнику или сараднику.

Сви који желите да полажете и први и други колоквијум, сигурна сам да погађате,  дођите уколико је икако могуће мало пре осам часова, или барем никако немојте да касните, са почетним словом презимена А до Л у амфитеатар, са почетним словом презимена М до Ш  у салу 101. Најкасније у 8:45 ћете предати испуњен формулар за колоквијум 1 дежурном наставнику или сараднику, и у исти мах добити да попуните формулар за колоквијум 2, који треба да предата најкасније у 9:30.

Желим нам много успеха у провери колико смо редовним испуњавањем предиспитних обавеза на дискусионим форумима на интернету као некој врсти интерактивних колективних бележака, успели да са разумевањем усвојимо или продубимо сазнања о градиву предвиђеном Планом и програмом усо1, да стечена сазнања остану трајни и чврст темељ за наставак студија социологије и бављење социологијом као професијом након дипломирања.