Site pages
Current course
Participants
3 October - 9 October
10 October - 16 October
17 October - 23 October
24 October - 30 October
31 October - 6 November
7 November - 13 November
14 November - 20 November
21 November - 27 November
28 November - 4 December
5 December - 11 December
12 December - 18 December
19 December - 25 December
26 December - 1 January
2 January - 8 January
9 January - 15 January
16 January - 22 January
23 January - 29 January
30 January - 5 February
13 February - 19 February
20 February - 26 February
27 February - 5 March
6 March - 12 March
13 March - 19 March
20 March - 26 March
27 March - 2 April
17 April - 23 April
1 May - 7 May
8 May - 14 May
15 May - 21 May
22 May - 28 May
29 May - 4 June
Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1 2011
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Драго ми је да је колега покренуо ову дискусију! Морам да потпишем први део његове уводне реченице, да није најјасније објашњено шта се очекује у "недељним саопштењима", међутим већ са другим делом реченице не могу никако да се сложим, јер се односи на један важан сегмент предмета "Увод у социологију" самог по себи. Сматрам изучавање одређених теоретичара кључним, не само у овом семестру, него и иначе, кроз наше учење Социологије. Такође, не могу да се сложим ни са ставом на је виртуелна димензија овог курса "контрапродуктивна", али могу да кажем да сам форум може да буде боље "разгранат" и организован прегледније, мада је то делимично и постигнуто самом недавном реорганизацијом форума и тема. Следежи корак који је неопходан је да се на сличан начин реорганизује и распоред, тако да не буде у падајућем менију на почетку стране, него на пример у табели, због прегледности. Могуће је да је неопходно да овај сајт буде овако конципиран и у том случају мислим да је важно да се прилагодимо и научимо да се сналазимо на њему, оваквом какав је. Ипак, можда би могла да се размотри обавеза учествовања на форуму јер немају сви исте склоности ни према интернету, ни према учешћу на форумима. Уколико се огласи још неко, радо ћу да уложим време у то да креирам ( разгранам) прегледнији форум и страницу ( на другом серверу, наравно, чисто као предлог), као и да направим предлог распореда у Excel-у, јер сам приметила да су многи тек релативно скоро схватили да се на три странице које смо добили првог дана, после уводног предавања на факултету, налазе њихова имена и шта те странице заправо представљају. Надам се да ће се још неке колеге јавити и дати своје предлоге, јер је предмет "Увод у социологију" кључни предмет нашег изучавања и јасно је да је веома важно да поред доброг професора, каквог имамо, имамо и све остале добре могућности које су нам понуђене временом у којем живимо и литературом коју имамо. |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Драги колога Небојша, релативно се слажем са вама по питању потпуне збрке око саопштења и семинарских радова, у којима студент више пажње, енергије итд. потроши на проучавање како да најбоље задовољи критеријуме за што бољу оцену, него на проучавање предметне области. Оно у вези чега се не слажем јесте ваша друга примедба. Наиме, не мислим да се, поготово у друштвеним наукама, било шта појављује као такво, дато на непосредан увид, ``онакво какво се у друштву дешава``, већ да сам метод који мислилац нуди мења теоријски предмет, те да су метод и предмет нужно повезани. Зато је важно темељно изучавање важних социолога који су на различит начин тумачили оно што се нетеоријској, ненаучној свести чини као саморазумљиво и непосредно дато. Међутим, потпуно сте у праву у вези са проблематичним функционисањем сајта. Нисам до краја сигуран да ли је решење да се потпуно избаци из курса, али бих дефинитивно препоручио да се максимално поједностави. |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Мислим, оно што сматрам кључним јесте следеће. Чињеница јесте да су услови студирања катастрофални у смислу бодовања, цене школарина и свега што има везе са тим, те да су студенти, хтели не хтели, по самој логици студија упућени на то да више ставе акценат на задовољење критеријума оцењивања (да не би платили хиљаду и по евра), него на образовање. Тако да свако додатно техничко оптерећење (као на пример компликованост сајта и остало што су колега и колегиница поменули) само додатно доприноси удаљавању од основног циља сваког студирања - образовања, које има сврху по себи у ширем друштвеном контексту. Наравно, циљ Болоњске организације студирања је томе супротан. Оно што бих ја препоручио јесте да се курс максимално упрости (у смислу организације), да би био што продуктивнији у овако комерцијализованим условима студирања (образовања), и да се не расипа енергија на докучивање његовог функционисања (што је самном био случај, иако сам старији колега), већ на предмете проучавања, поново, што је више могуће. Строго конзервативно;) |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Делим мишљење о томе да је Болоњском декларацијом деградирано високо школство, посебно студирање социологије, искрено није ми до краја јасно да ли је уопште могуће, па ни у теорији, прилагодити изучавање социологије захтевима "Болоње". Имам искуство студирања у претходном систему, који је итекако имао своје мане, али у овом "новом" систему, за сада, видим више мана него предности. Ипак, то и нису ствари које се директно тичу наших одлука нити мислим да је једноставно променити их, из позиције студента, сада после толико година о "одлуке" примењивања Болоњске декларације на БУ, тако да мислим да је једноставније прилагодити се и "извући" максималну корист од овог и оваквог начина студирања, корист у смислу квалитета образовања и просечног трајања студирања, мобилности студената, могућности виртуелне комуникације и повезивања са катедрама у другим земљама... Што се тиче изучавања УСОЦ 1 и теоретичара, још једном потврђујем свој став, изучавати социологију без теоретичара је једнако као учити геометрију без Питагорине теореме - губљење времена, и мислим да то не може да буде предмет дискусије. |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Али како то немамо могућност свог мишљења?? Имамо форум, имамо предавања, имамо вежбе, имамо семинарске у којима можемо да аргументујемо своја мишљења ( ако су супростављена)...такође, јасно је да неће неко од нас бити први који ће да се не сложи или критикује рецимо Марксове идеје, или било чије друге, и баш због тога је веома важно да се кроз литературу сусретнемо са што више различитих мишљења, што се заправо и ради. Кокретно у Хараламбосовом одељку о девијантном понашању управо се и наводе мишљења Ћезара Ламброза која су напуштена, критикована и одбачена, слично је и са поглављем о Полу и Роду у Гиденсу... И даље не видим ништа спорно у концепту предмета колико евентуално могу да видим у концепту ( распореду и конструкцији) сајта или форума, али и поред тога мислим да уз мала побољшања ова виртуелни део предмета није и не може да буде "контрапродуктиван". |
Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Драге колеге и колегинице, веома ме је обрадовало ваше укључивање у «необавезну» активност на страницама УСОЦ1, са мојег становишта веома значајну – предлагање побољшавања у електронски подржаној настави овог предмета. Молила бих колегу Дувњака да конкретно помогне тако што би својим речима поново написао упутства за писање недељног саопштења на адреси http://lms.f.bg.ac.rs/mod/forum/view.php?f=430 тако да буду свима разумљивија. Колегиницу Милену бих молила да помогне у бољем «разграњавању» и прегледнијем организовању форума, те прегледнијем распореду у Excel-у и унапред захваљујем на уложеном времену. Такође молим све колегинице и колеге који сматрају да је обавеза испуњавања дела предиспитних обавеза на страницама УСОЦ1 «контрапродуктивна активност», да изнесу допунске аргументе, да их заједно још једном размотримо. Овога пута ћу поставити питања у вези са до сада понуђеним аргументима: 1) да ли било коју тему можемо да обрадимо непосредно, «онако како се у друштву дешавају», или их увек тумачимо кроз неке «теоријске наочале», без обзира да ли се ради о диоптрији неког «ауторитета» или властитој, односно диоптрији за коју мислимо да је властита, често недовољно свесни које смо све ставове, претпоставке и предрасуде, често испод прага свести, усвојили као властите током процеса примарне и секундарне социјализације? Није ли наш задатак да доведемо до свести те увек присутне претпоставке како властитог тако и туђег мишљења? Како можемо да разоткријемо те претпоставке уколико не издвојимо кључне тезе из сваког текста или говора, дословно их цитирамо, да би их затим проанализирали управо из угла нашег тумачења не/адекватности тумачења анализираног аутора или властитих ранијих ставова из перспективе нових сазнања и увида стечених управо кроз дискусију? У којим сте мојим коментарима приметили да било кога спречавам уместо да подстичем да аргументовано износи властита тумачења, након што је претходно коректно саопштила или саопштио како гласе тумачења критикованих аутора? 2) Како виртуелна дискусија изван и преко 90 минута наставе уживо, може да «смањи интеракцију и разноврсност дискусије на вежбама»? Да ли то само ја имам утисак да нам време истекне пре него што смо стигли да теме «до краја обрадимо» (чак и када неколико саопштивача уопште ни не дође на вежбе)? Не подстиче ли објављивање на интернету макар мало више нашу савест да не пишемо «ногом» и плагирајући, него размишљајући о ономе што пишемо зато што постоји обавеза да то прочита и процени још неколико људи? Да ли је то расипање енергије да истовремено са студирањем садржаја једног предмета, овладамо и свакодневном употребом интернета како за проналажење литературе тако и за објављивање, као саставног дела функционалне писмености у овом веку? 3) Не омогућавају ли управо електронски подржане странице УСОЦ1 да максимално утичемо на властите оцене? Нисам ли у улози модератора задржала право да у недељним саопштењима «чувам» само доњу границу (6), а остатак препуштам вашем међусобном оцењивању и самооцењивању, у циљу колективног изоштравања критеријума процењивања властитог и туђих текстова? Може ли се уопште савладати вештина писања добрих текстова (незаобилазних семинарских радова и на крају завршног рада, као проширених квалитетних недељних саопштења) без читања, анализирања, писања, дописивања, преправљања, коментарисања, оцењивања? Не носе ли колоквијуми највећи број поена у структури завршне оцене (60%), те не можете ли да и ту утичете на оцену путем хватања структурисаних бележака из обавезне уџбеничке литературе у облику мудро постављених питања и кратких одговора на њих? |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Драго ми је да ова дискусија има конструктиван ток и радо учествујем у њој! Захваљујем се професорки на разумевању, подршци и приступачности! Касније у току вечери направићу и предлог за разгранавање форума, а за почетак "делим" са вама документ са распоредом излагања на вежбама. Прво, предлажем да тај распоред, за вежбања буде раздвојен од оног са предавањима, због прегледности и разумљивости. Распоред предавања и обавезне литературе би могао да стоји у одвојеном документу, и да садржи као и претходни, списак обавезне литературе. Предлог распореда за вежбања можете да погледате на овом линку: https://docs.google.com/open?id=0B6_h6mTPJdY6NGQzMThhODgtZGVhYi00MGY5LTk2ZDMtMGI2MjdiOTE0Mzkx То је само предлог, дакле могуће да ми се у прекуцавању поткрала нека грешка, а датуми су свакако другачији јер сам прекуцавала са "старог" распореда. |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Ево, по договору и мог предлога за форум. Користила сам бесплатну PhBB skriptu и хостинг. За сада је дозвољена регистрација свима и форум је видљив за све, али то је само питање опције "сигурности". Моја замисао је: - да на главној страни, тзв. "порталу" буду информације и линкови за "скидање" додатне литературе. - да свака недељна тема коју обрађујемо има своју категорију, а списак обавезне литературе као "лепљиву" тему, тако да је то свима доступно, присутно и јасно. - да писци недељног саопштења, као и на овом форуму, своја саопштења каче као нове теме на форуму, а други чланови коментаришу ( значи да теме не буду закључане) - да постоји главни форум на врху и да се у њему налазе све и само информације везане за литературу и упутства за писање радова - да гласање за предлоге оцена буде анонимно, а да се радови коментаришу јавно. - да услов за регистрацију на форум буде да се сви региструју, као и овде, именом, презименом и бројем индекса. Ја сам, за почетак убацила само предлоге тема ( тј. копирала обавезну литературу за сваку недељу у одговарајући форум). Ишчекујући ваше коментаре, позивам вас још једном да посетите форум: http://usoc1.serbianforum.info/ |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
На овом линку можете да погледате како би изгледао неки од радова ( узела сам рад колеге Андреје Батричевића, из прве области коју радимо, рад који је испунио формалне критеријуме недељног саопштења): http://usoc1.serbianforum.info/t28-botomor-tomas-sociologija-kao-drustvena-kritika-andreja-batricevic#28 изнад рада сам ставила опцију за анонимно гласање а у наставку те теме је могуће дати коментар/поставити питање/покренути дискусију. Предлажем анонимно гласање да не би било погрешно протумачено или сведено на лични ниво, ако би било јавно. |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Поздрав свима! Уредно пратим ову тему, али се не оглашавам јер немам конкретан предлог како побољшати рад. Ипак, одлучио сам да се јавим... Дакле што се тиче онога што је колега Небојша рекао на самом почетку, да је комуникација на сајту контрапродуктивна, не знам који став да заузмем јер мени, на пример, није проблем да се снађем на сајту, али дискусије које се воде овде не помажу ми превише. Апсолутно се слажем са Вама да за дискусије уживо немамо времена, те је идеја функционисања преко сајта јако добра, тако да ћу рећи да је ово личне природе и моје негодовање приписаћу томе што не волим да чекам одговор. Са друге стране, желео бих да похвалим Милену, на свему што је овде изнела, али и да кажем шта ми не одговара у свему. Тајно оцењивање је крајњи досег неодговорности. Свака оцена која се да мора и да се образложи. Уколико сматрам да нешто фали неком раду, то ћу прво изнети, предложити како да га побољша, и тек на крају ћу дати оцену, као што сам то урадио у случају колегинице Дуње Рилак. Лично, нећу узети ником за зло што ми је дао мању оцену ако се придржава свега горе наведеног. Ето, то би било све, немам замерки осим што се главна дискусија води на интернету (понављам јесте логично) јер не можемо да се договоримо да свих 100 студената буде на интернету од 14ч- 18ч па да дискутујемо, него ће неко доћи у осам увеч, неко ће моћи да остане на интернету само пола сата... И ето. Поздрав! |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Огњене, хвала на коментару! Пошто сте изнели свој став, око оцењивања радова, ја ћу образложити свој. Мени лично је веома незахвално да "јавно" дајем оцене колегама и сносим извесну одговорност за евентуалну мању оцену од очекиване, колико би ми било лакше да је такво једно оцењивање или анонимно или га нема ( рецимо да буде довољан коментар рада). Наравно, постоји и начин да се "уживо" са колегама договорим о коментарима и оценама, па се тако избегну неспоразуми, али сумњам да је то била замисао оваквог оцењивања радова. И баш као и Ви, Огњене немам никакав проблем у сналажењу на овом форуму, али ипак примећујем бројне недостатке. Рецимо, велика мана је за оне ненавикнуте на разне интернет форуме и облике виртуелне комуникације, низ правила ( различитих од уобичајених) који морају да буду испоштовани ( ћирилица, линковање тема и категорија, често неуобичајена места за форуме - па је тако форум за "Новости и обавештења" издвојен на главној страни али постоји и на "boardu" овде...) и мислим да је то главни разлог због чега више нас не користи овај форум на начин на који је то замишљено ( већ само из осећаја обавезе и у сврху испуњавања предиспитних обавеза), јер са друге стране јасно је да више од 90% нас има и свакодневно користи Facebook, што самим тим значи да том проценту студената виртуелна комуникација није страна ни непозната већ је проблем у нестандардном облику, форуму, који је додатно "захтеван" због низа правила ( која нису уобичајена) и разних техничких пропуста ( поменутог линковања, непрегледности, итд.) |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Апсолутно се слажем са свим што си рекла(је ли потребно да Вам персирам, Милена?) Сматрам такође незахвалним јавно оцењивање, али тек тајно може да буде на личном нивоу! Зато предлажем оцењивање уз образложење, и такође, нико те неће силити да даш већу или мању оцену, можеш дати све десетке, само учествуј у теми, као што радиш, и кажи шта недостаје а оцену дај на крају, кад рад досегне свој максимум, и сасвим сигурно нећеш никог оштетити. Ако сматраш персирање неопходним, ево исправке(нико Вас неће силити да дате... можете дати... само учествујте...као што радите... кажите шта недостаје...оцену дајте... нећете никог оштетити, ако сматрате) Нисам неки форумаш, па не могу да причам о прегледности или о чему већ, ја могу да посведочим о проблему ћирилице. Наиме, једна другарица (колегиница, такође) мени шаље радове на латиници ја јој куцам на ћирилици, онда она качи. Пробали смо са конвертором, али конвертор не очитава слова ч ћ џ ш ђ ж њ љ, (бар овај који смо ми нашли) тако да са те стране постоји проблем техничке природе. Ја још нисам схватио шта је тачно идеја са линковима? тако да претпостављам да је и то пропуст. О остатку не бих причао, јер, као што рекох, немам искуства са другим форумима. |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Делимично се слажем са тобом, Огњене, да тајно оцењивање може да буде незгодно, али у принципу, то може да буде свака врста оцењивања... Драго ми је да се слажеш са мном око ћирилице, и ја сам приметила да постоји тај проблем ( не зато што неко не зна ћирилицу, него зато што често заборави да подеси тастатуру, или нема ту опцију на свом рачунару...разних ралога има). Иначе, ја јесам стари форумаш, активно учествујем на многим домаћим и страним форумима ( на некима сам и модератор) тако да о структури овог форума говорим из тог искуства. |
Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Идејни пројекти за прегледнији распоред недељних саопштења и мрежу форума су врло добри. Једино сматрам да би обавезна уџбеничка литература за сваку недељну тему требало да остане изнад списка задужења из релевантне изворне литературе за одговарајућу тему, зато што се дели у штампаном облику свакој новој генерацији првог дана наставе како би одмах њени припадници могли да почну са редовним савладавањем градива сваке недеље. Помозите ми да на моодле-у унесемо измене. На пример, на шта се тачно односи проблем "линковање тема и категорија" па да га отклонимо; зар су теме на моодлу "закључане" и ако јесу могу ли да се "откључају" за прегледнију дискусију и узајамно оцењивање? Проверите да ли сам успела да схватим шта значи "и овде на 'boardu'" те да обришем непотребно дуплирање обавештења о ажурираном списку задужења. Молим пробајте конвертор који сам окачила на адреси http://lms.f.bg.ac.rs/mod/resource/view.php?id=5156 - одлично ради. Приликом инсталирања, треба снизити степен заштите програма за обраду текста да би прорадио. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Покушаћу да одговорим редом: - распоред тема на форуму је променљив, суштински моја идеја је била да све буде на једном месту и логичном распореду, да буде једноставна навигација и брже сналажење. - што се тиче додатне литературе, стицајем околности имам сву обавезну и највећи део додатне литературе, дакле додатну литературу за већину студената/тема које обрађујемо у електронском формату. Многима сам је до сада прослеђивала е маилом, а увек постоји могућност да се литература "убаци" на неки сервер и линкује, тако да студенти којима је потребна могу да је "скину". Предлажем тако нешто за следећи семестар и УСОЦ 2. - Проблем "линковања" је тај што постоје, на насловној стране заправо два линка која воде на форум. Један је "Форум за недељна саопштења" а други је "Новости и обавештења". Када се одабере опција "Форум за недељна саопштења" јер рецимо студент жели да објави своје саопштење, тај линк не води на овај "board" где се заправо објављују саопштења него на други. Тако је дошло до тога да је колега Дувњак објавио два пута своје саопштење на погрешном месту, а многе друге колеге не знају где је потребно да их објаве или су то схватили после извесног времена проведеног у насумичном бирању линкова. Уколико то није обавезно, од стране управе или прописано условима Болоњске конвенције, предлажем да се користе далеко једноставније скрипте, као што је phBB ( форум и портал) а да се додатна литература, појмовник, и остале важне ствари, како би остале и биле под кровом факултета "хостују" овде, дакле да сам форум и део комуникације, интеракције буде негде другде, уколико је то могуће. Нисам упозната са прописима управе поводом овог дела курса. Такође, приметила сам да су студенти радо учествовали у Facebook квизовима, решавали и сами правили, при припреми колоквијума за један други обавезан предмет са прве године, где је пролазност наше групе била преко 90%. Тако да ћу вечерас да направим један такав квиз са материјом из УСОЦ1, и биће ми драго уколико ми се колеге и колегинице прикључе. Мислим да нам је свима у интересу да нам овај курс буде један од најлепших и најзанимљивијих на првој години основних студија. |
Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
- одлична је ваша идеја да распоред тема и "све буде на једном месту и логичном распореду, да буде једноставна навигација и брже сналажење"; - уколико имате "сву обавезну и највећи део додатне литературе" у електронском облику који још не постоје у оквиру постојећих задатака (списак свих задатака се налази на адреси http://lms.f.bg.ac.rs/mod/assignment/index.php?id=10) и избора из допунске релевантне литературе за поједине теме у оквиру УСОЦ1 на моодлу, можете ли да све такве дигитализоване текстове окачите на вашем серверу, па да их повежем са одговарајућим темама на моодлу (с обзиром да на сам моодле могу да се унесу само документи до 2 МБ, а сви скенирани текстови су већи)? да ли сте до сада поставили на нови сервер само разна поглавља Гиденса на адреси http://usoc1.serbianforum.info/n1-literatura-linkovi-za-download, или друге текстове нисам успела да пронађем? - одличан је предлог да учинимо "тако нешто за следећи семестар и УСОЦ 2" - у пролећном семестру ћу само замењивати колегу Вулетића, а нисам сигурна да ли би он био заинтересован да развија електронски подржану наставу из тог предмета, али везе до интернет адреса обавезне и шире литературе за тај предмет, колегу Вулетића не обавезују ни на шта, а студентима ће сигурно пуно помоћи да лакше дођу до релевантних текстова. - на насловној страни постоји више од два линка који воде на разне форуме (списак свих линкова за форуме се налази на адреси http://lms.f.bg.ac.rs/mod/forum/index.php?id=10). Вероватно нисам одабрала довољно јасне наслове да се одмах разуме на шта се поједини форум односи. Форум "Новости и обавештења" је замишљен за узајамно обавештавање о различитим актуелним проблемима студената, пријављивање "старих" и "судената са других група" за недељна задужења, о резултатима колоквијума... . Који наслов предлажете за овај форум тако да убудуће не би долазило до забуне и постирање у оквиру њега недељних саопштења? "Форум за недељна саопштења" сада садржи заправо само упутства везана за писање недељних саопштења (која су оправдано критикована и стога их треба преформулисати разумљивије). Свако ко није сигуран у који форум треба да укључи своје саопштење (мада то пише у распореду задужења), једноставно треба да своје саопштење остави на овом форуму, а ја ћу га пренети у одговарајући форум (првобитно замишљене за одговарајуће семинарске радове). Овим премештањем олакшава се узајамна дискусија и оцењивање саопштивача о свакој теми (јасно, не искључујући било кога заинтересованог за дату тему, без обзира да ли је за њу "задужен" или није). Уз сваку тему постоје и форуми за постављање најмање три питања и кратко одговарање на њих - који наслов предлажете за ове форуме тако да убудуће не би долазило до забуне и постирање у оквиру њих недељних саопштења? - моодле није ничим прописан али је пренет на сервер ФФ као у то време (око 2005 године) најбољи безплатни програм за електронски подржану наставу; у току је процедура за озваничење УСОЦ1 на моодлу као одобреног наставног средства ; уколико исход ове иницијативе не пружи резултате, преместићу већи део курса на страницу "огледало" на којој је скрипт једноставнији, омогућава прегледније дискусије и више мултимедијалних прилога него што је то могуће на садашњој верзији моодла (због недовољне међусобне компатибилности новијих и старијих верзија, најежим се на помисао поновног преношења курсева "пешице"); на страници wikispace, међутим, не постоји модул за речник, а нисам приметила ни модул за оцењивање, који постоји на моодлу али га не користим да бих укључила студенте у процес оцењивања; изгледа да постоји модул за "радионице" па бих можда требало да дискусије о појединим темама не организујем у оквиру форума као до сада, него у оквиру тих радионица, које укључују могућност студентског оцењивања прилога? - на моодлу постоји модул за квизове - до сада га нисам активирала зато што нема ни једне учионице са довољно компјутера за истовремено решавање квизова, а ја сама немам довољно маште ни времена да саставим велики број сличне тежине за сукцесивно решавање; са занимањем чекам ваш квиз и надам се да ће се прикључити и други, пошто сам сигурна да би такво "играње" повећало занимљивост и пролазност и у оквиру УСОЦ1. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Захваљујем Вам се на времену и одговору! - мислим да је на главној страни "форума": http://lms.f.bg.ac.rs/mod/forum/index.php?id=10 је потребно да се наслов "Форум за недељна саопштења" промени у "Упутство за писање недељних саопштења" како би се избегло да студенти објављују своје радове на погрешном месту а и како Ви не би губили време константно распоређујући радове. Само упутство, као тема, би могло да буде "закључано" а у том делу да буде и ова тема - предложите побољшања електронске наставе...- као и тема - питања и нејасноће у вези форума - Тако да те дискусије (теме) буду одвојене и приступачне. - Нисам убацивала додатну литературу на сервере, али сам неколицини колега прослеђивала е маилом. Није никакав проблем да је убацим на сервер и да је линкујемо овде, а такође ми није проблем да узмем из библиотеке и скенирам додатну литературу која недостаје, и адекватно је маркирам. - Што се тиче теме "Новости и обавештења" која је дуплирана, стоји и на насловној страни али и на главној страни форума, можда би боље решење било да се тема на насловној страни зове "Важне информације" а да ова на форуму остане "Новости и обавештења". - Моодле јесте одлично средство, и колико знам веома пуно се користи у настави у другим земљама, и овде, посебно у настави језика, и мислим да је одлично што и ми имамо прилику да га користимо и упознамо се са таквим једним системом. Поред моодла, постоје и многи други, такође бесплатни програми и системи за наставу, један од њих је и овај квиз-систем : http://quizstar.4teachers.org/instructor/quiz_repository.jsp?pl=qm Код којег је добро јер је могуће одредити време трајања квиза, број учесника курса и разне друге ствари... - Ја сам лаик, и не сматрам се довољно квалификованом да направим квиз, мислим да су ту потребна извесна методолошка знања, али сам се усудила да направим неколицину, као предлоге. Користила сам Facebook апликацију за квиз и нека већ позната питања из обавезне литературе. Позивам све заинтересоване колеге и колегинице да учествују у овом квизу, направе свој,и коментаришу : http://www.quizazz.com/quiz.php/1270752/USOC12011-prvi-kolokvijum/ Што се тиче подфорума са питањима по областима, предлажем да се ти форуми зову "Предложите питања за колоквијум из област... ( навести област)" јер ће то могуће више мотивисати студенте да учествују, знајући да можда баш неко од тих питања, или неко њихово питање буде на колоквијумима. Друго, а у вези питања и квизова, можда и није лоше да се студенти опробају у прављењу квизова, на Моодл-у, уколико је таква опција могућа, а не да се квиз-опција користи уместо колоквијума. |
Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Потрудила сам се да применим све ваше изузетно корисне сугестије за разумљивије и прегледније распоређивање и повезивање садржаја и активности на страницама УСОЦ1. Увек може још боље тако да са интересовањем очекујем ваше нове предлоге и примедбе других учесника курса. Једино ми није успело да у списку свих форума на УСОЦ1 на адреси http://lms.f.bg.ac.rs/mod/forum/index.php?id=10 откријем дуплирање форума "Новости и обавештења", па ми стога није јасно који да преименујем у "Важне информације"?!? Баш сте добар квиз саставили, једино имам утисак да је у десетом питању требало уместо речи "разулика" да стоји реч "сличност". Када сви поставе за сваку тему барем по три питања и на њих кратко одговоре, сакупиће се доста материјала како за питања отвореног типа, тако и за квизове. Било би фантастично да скенирате текстове које још немамо, а било би још фанастичније да се у тај посао још неко укључи да што пре комплетирамо барем до сада предложене изворе. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Мислим да је сада навигација много лакша, посебно почетницима на интернет-форумима, у сваком случају, делим наду са Вама да ће се још неке колеге и колегинице прикључити и дати свој допринос унапређењу овог виртуелног дела курса. Током викенда ћу покушати да нађем време и сву литературу коју имам у е-форми "окачим" на неки сервер, мада мислим да су се колеге, макар са групе за Социологију ( не знам за студенте других група и старије студенте) већ снабдели својом литературом. У сваком случају, док не "окачим" литературу, колеге увек могу да ме контактирају е маилом ( веома често сам на интернету) да им је проследим: pijemishijem@gmail.com ( ову адресу најчешће проверавам, па је зато и дајем). Драго ми је да Вам се допада квиз! Пре другог колоквијума направићу још пар квизова и биће ми драго да продискутујемо о питањима, да се и колеге прикључе решавању ( порадићу мало и на тежини питања) и сугестијама! |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Ево, како сам и обећала, још једног квиза, са питањима из другог дела обавезне литературе. http://www.quizazz.com/quiz.php/1314719/USOC12011-drugi-kolokvijum/ Покушаћу у току дана да направим још неки квиз, пошто овим нисам обухватила цело градиво за други колоквијум, надам се да ће ми се неке колеге и колегинице придружити. |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Сама идеја око сајта као помоћног средства је скроз у реду. Али,имам проблем у сналажењу на сајту (и очигледно нисам једини) јер сам тек скоро узео интернет и јако ми је тешко да одговорим на захтеве по питању интернета који се пред мене као студента постављају. Интересује ме колико ће на формирање коначне оцене утицати активност на овом сајту? Што се тиче самих резултата на колоквијуму не могу да говорим у име других али су до мене стигле приче од старијих колега како ће питања бити јако тешка и да нема шансе одмах да га положимо и то ме је деморалисало да се како треба спремим за колквијум. Питања нису била тешка и за неполагање самог колоквијума сам великим делом сам крив. Са друге стране пролазност би била већа да смо знали какав тип питања ће бити наколоквијуму (до проблема је опет дошло због гласина које су дошле до нас). Знам да каскам у овој дискусији за осталим колегама али сам само хтео да поделим своје мишљење са вама иако сада већ нема много везе са темом о којој причате пошто нисам довољно компетентан да причам о преуређењу самог сајта. |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Ненаде супер што си "овде"! Иначе, мислим да је ово једна добра прилика да и они, попут тебе, који не користе интернет, стекну ту навику и "описмене" се. У овом веку, и у оваквом времену то је једноставно неопходно, какви год били лични ставови и афинитети. Све више послова ће се обављати "са дистанце" и мислим да они који "негирају" могућности интернета себи ускраћују један огроман део овог "малог света" ( глобалног села). Наравно, они који користе интернет на погрешан начин ( за забаву и "убијање" времена), не разликују се превише од оних који га не користе уопште, а ми овде имамо могућност да почнемо и да научимо да га користимо на један од добрих начина и мислим да морамо то да искористимо, да би мотивисали и остале професоре да покрену/прилагоде овакве курсеве, форуме... |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Нема на чему да се захваљујеш ;) Иначе, доста сам размишљала о овој теми ( разлог због којег многи студенти имају ниже оцене из УСОЦ него из других обавезних предмета) и мислим да могуће да је концепт оцене узрок томе. Наиме, колоквијуми ( који су истог типа, тј. са питањима истог типа) носе 60% оцене, а активност на вежбама ( мислим на недељна саопштења) само 10% и завршни испит 30%... Можда би било боље да се, као код неких других предмета тај однос промени. Да проценат поена са колоквијума буде мањи а са вежбања и активности већи... |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Не верујем.. Највише труда треба за колоквијуме, па највише бодова и носе.. |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Па не слажем се баш Највише труда би било потребно да се градиво разуме и да је студент у стању да "повеже" оно што зна са неким појавама или теоретичарима, да "илуструје" знање. Оваква структура оцене ( а о томе је овде реч) углавном иде на руку онима који могу да науче напамет, ово буквално мислим тако, велики део градива. Јер није потребно ни најмање разумевање градива ( да би се прошао колоквијум) већ чисто поседовање информација. Да се разумемо, можда је потребно да нагласим, не говорим ово јер се сматрам оштећеном у неком смислу, далеко од тога, ја сам прошла оба колоквијума и испунила све "обавезе" у датим роковима, ово су само неки моји закључци а не емотивна реакција или нешто слично. |
Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Ово је врло занимљива дискусија и било би одлично да се сви студенти укључе у аргументовану расправу о пожељној структури оцене из УСО1. У овој расправи треба узети у обзир досадашњи резултати претходних генерација на колоквијумима, недељним саопштењима и испитном семинарском раду, који се могу погледати у оквиру форума НОВОСТИ И ОБАВЕШТЕЊА - начин рада, резултати...."и моделовати какви би били резултати да колоквијуми носе мање поена, а недељно саопштење, које представља заправо вежбу за писање самосталног семинарског рада у којем ваља показати "да се градиво разуме и да је студент у стању да "повеже" оно што зна са неким појавама или теоретичарима, да "илуструје" знање", више поена. Баш ме интересује да ли ће ове године оцене недељних саопштења бити више него прошле, пошто ћете сви ове године учествовати у узајамном оцењивању и самооцењивању. Зашто тако високи проценат студената уопште не саопшти своје недељно саопштење и не објави га благовремено на форуму, или не одоли првом импулсу да плагира? Не постоји ли могућност да на неким другим предметима прође непримећен виши проценат недозвољених позајмица или рутинских преписивања са пријављеним изворима, који добијају вишу оцену на основу "дијагоналног" прелетања без пажљивог читања"? Нисам ли се свима обратила за помоћ у формулисању "паметних" питања отвореног типа, на које може да се одговори управо на основу разумевања а не само памћења и папагајске репродукције? Живела сам у уверењу да сам поставила довољан број питања на која може да се пружи макар половичан одговор на основу општег образовања, довољно за прелазну оцену. Очигледно нисам успела, пошто је први колоквијум прошла само трећина изашлих студената, а други испод половине. У сваком случају оваква расправа и сарадња у свим фазама процеса студирања, представља прави и заправо једини пут за постизање заједничког циља - успешнијег студирања Увода у социологију 1. Стога пуно наде полажем у њен наставак. |
Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Делим са Вама наду да ће се више колега и колегиница прикључити овој расправи, упркос досадашњој "пасивности", мислим да је ова тема сјајна прилика да се чују разна и различита мишљења ( аргументи). Поновићу своје запажање да је узрок нижим оценама могуће у структури саме оцене, и покушаћу да детаљније образложим и дам конструктивне предлоге, за неке будуће полазнике овог курса. Прво, ван дискусије је да је неопходно да се само градиво из "уџбеника" ( Гиденса и Хараламбоса) савлада, и колоквијуми су добар ( једини?) начин провере знања тог градива. Међутим, можда би боље решење било да постоји један колоквијум, који носи мање бодова ( самим тим мање утиче на коначну оцену) или евентуално да постоји нека врста недељног теста, који би био много детаљнији, а коначна оцена на "колоквијуму" би могла да буде просечна оцена са тих 13 ( или у колико је већ недеља подељен курс и градиво) недељних тестова. Са друге стране, јасно је да би такви "недељни тестови" захтевали велику организацију и време...питање је колико би таква једна идеја била и могућа да се спроведе... Што се тиче Недељних саопштења, ја ћу казати своје замерке. Мени је, без обзира што ми је јасна намера такве врсте писања, тј. форме цитат-коментар, било изузетно тешко да из одређеног броја цитата ( макар их било и 10) некако "извучем" општију слику, а не само бесмислено наклапање о три/пет кратких одломака и личних коментара на њих. Међутим, пошто видим да већина мојих колега и колегиница није имала такав проблем, схватићу да је то неки "мој" проблем. Могуће и да сам као "професионално деформисани студент новинарства" стварно у проблему да напишем неки текст без парафразирања, коменатара који могуће и нису моји ( несвесно плагирање), тако да ћу то приписати својој (не)способности а не концепту и идеји недељног саопштења. Треће, оно што је мени лично веома недостајало, мада се надам да ће се то променити то је бољи "увод" у изворне текстове. Ипак, ја сам самоиницијативно ( а поуздано знам да су исто урадиле и неке моје колеге) прочитала одређени део изворних текстова који су ме интересовали, из позиције онога што знам и што сам "научила" до сада...мада бих волела да смо имали више прилика да кроз "изворне текстове" пролазимо сви заједно на вежбама а не кроз пасиван однос предавача/слушаоца... Веома ми је жао што су резултати колоквијума тако лоши, сматрам то лошим успехом свих нас...Искрено, у таквој ситуацији једино што могу да закључим је да већина ( пошто је већина лоше урадила колоквијуме) ипак не учи довољно код куће и да је могуће да је неопходно да се пронађе метод који ће то стање да промени. Већ сам поменула тестове на недељном нивоу, који би се оцењивали и вредновали, или рецимо занемарити изворне текстове и дискусије на вежбама а инсистирати на обавезној литератури и на квалитетнијим семинарским радовима, уместо недељних саопштења, како би се више студената мотивисало да редовно чита, макар редовну литературу. У свему овоме, желим посебно да нагласим јер се плашим да не будем погрешно схваћена, а виртуелна комуникација то знатно олакшава, да никако не сме да се дозволи пад критеријума због оцена. |
Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Што се тиче структуре оцене, мислим да би испит требало да носи пола поена, остатак пола. Тренутно стање није далеко од тога, тако да ћу ја сад предложити нешто што сам већ рекао, само не тамо где му је место. Иако ми за сада добро иде (имам две десетке ) ја бих искључио оцене колега (или да буде опционо), и оставио самооцењивање као јединог доносиоца бодова. (у том случају ја немам 10) Уколико оцењивање колега има за циљ да сви добијемо најбоље оцене и највише поена, онда повлачим идеју. Уколико је циљ да развијемо критичко мишљење и да објективно сагледамо рад, онда је самооцењивање према мом мишљењу најбољи начин. Ево зашто: Оцењивање туђег рада очигледно се односи искључиво на крајњи продукт тог рада, који би био недељно саопштење. Тиме занемарајумо труд уложен у тај рад, занемарујемо знање које нужно мора постојати након таквог рада, а мислим да добро знање не мора резултирати и добрим саопштењем. (Време намерно прескачем као нешто што занемарујемо, ко хоће да студира мора томе и да се посвети) Управо из наведених разлога, сматрам да самооцењивање јесте најбољи начин развитка објективности и критичког духа. Овај процеп у мом размишљању настао је управо као последица самооцењивања када сам схватио да мој рад, након десетог прегледа и узетих свих чињеница у обзир, не заслужује већу оцену, а да је, према мом "скромном" мишљењу бољи од неких десетки које сам дао. Дајући другима оцене превише сам претпостављао, самим тим вероватно сам превише и грешио. Ја сам као основну премису узео то да сви који су радили ЈЕСУ разумели, ЈЕСУ научили, и ЈЕСУ се потрудили да ураде своје недељно саопштење и неке техничке недостатке нисам ни замерао, нити имам намеру да то урадим у наставку оцењивања. Да су моје премисе биле обрнуте, односно да сам сматрао да нису разумели, научили и потрудили се, сигуран сам да према некима не бих био фер. Уколико се оцењивање колега устали као пракса (а вероватно хоће) предлажем Вам да Ви одредите шта се тражи за 6 а шта за 10. Тиме би можда могли да ограничите разлику између квалитета радова који су оцењени десетком, и можда би сви, кад би знали тачно шта се од њих тражи, ка томе и стремили. (ово је такође, из мог угла посматрано) |
Одговор: Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Сложила бих се са вама да када је неко самокритичан попут вас, "самооцењивање јесте најбољи начин развитка објективности и критичког духа". Оцењивање свих радова у оквиру једне теме треба да допринесе узгредно макар посредном упознавању са изворном литературом о њој, а и томе да на основу правила великих бројева умањи опасност злоупотребе узајамног оцењивања и самооцењивања за то "да сви добијемо најбоље оцене и највише поена". На форумима посвећенима недељним саопштењима и семинарским радовима сам очигледно недовољно јасно одредила критеријуме које неки рад треба да задовољи да би добио најнижу прелазну оцену или највишу оцену. Покушаћу да то учиним и на овом месту. За шест је потребно пријављивање свих примарних и секундарних извора у којима се налазе најмање три цитиране или парафразиране кључне идеје анализираног текста, као и макар једна пропратна реченица са коментаром сваког одабраног цитата и парафраза (зашто су одабрани и како их одговарајући аналитичари разумеју и објашњавају). За десет је потребно да аутори оцењиваних радова у највећем степену испуне следеће захтеве: I . да уоче и образложе без прављења чињеничних грешака које су битне теме и проблеми анализираних текстова; II . да тезе о кључним темама и проблемима анализираних текстова буду јасно формулисане III . да опште, посебне и појединачне тезе о кључним темама и проблемима анализираних текстова буду логично распоређене IV. да тезе буду поткрепљене позивањем првенствено на примарне предложене и сопственим истраживањима пронађене изворе V. да закључак садржи резиме властитог тумачења одабраних кључних тема и проблема анализираних текстова, допуњен формулисањем основних праваца даљег истраживања идентификованих кључних тема и проблема. |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Слажем се са Тином...можда би, у сврху "мотивисања" студената да редовније читају обавезну литературу, било "корисније" да се на вежбама прелази обавезна литература, тј. материја са предавања...Онда би се савладао макар неки минимум градива, довољан за "пролаз" на колоквијуму... А изворне текстове и реферате ( недељна саопштења) евентуално убацити само у е-форми, кад већ постоји и та могућност. Међутим, по мени је и даље веома дискутабилна структура оцене*, где колоквијум(и) носи 60% оцене... *пошто је питање/примедба у уводном посту да многи студенти имају нижу оцену из УСОЦ1 него из неких других обавезних предмета. |
Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Вујко и Милена, одговарам обома на заједнички предлог да се на вежбама више пажње посвети уџбеничкој литератури. У првој години када сам почела да радим на Уводу, управо тако сам и поступила - свела сам универзитетске студије на средњошколске, на праву пачју школу. Ово снижавање нивоа студирања није елиминисало "понављаче", али је довело до заглупљивања и досаде, запостављања развијања способности појмовног мишљења, разумевања изворних текстова и самосталног писања. Све ове способности могу да се развијају само кроз њихово практиковање. Ко се ухвати у коштац са изворним текстом класика у којима они сами резимирају своје основне идеје, прави је "мачији кашаљ" читање са разумевањем и репродукција без бубања уџбеничких поједностављивања која нису ретко и погрешна. Чему "утврђивати" на вежбама поједностављивања? Милена и Огњене, подкрепите своје предлоге о промени структуре оцене моделовањем резултата из претходних година, да проверите да ли би на пример однос 50% за предиспитне обавезе и 50% за испит донео иоле значајније промене у просечној оцени на УСОЦ1. Није ли противречно захтевати да се на вежбама "увежбава" уџбеничка литература ради постизања бољих резултата на колоквијуму, с једне стране, а истовремено захтевати смањивање удела оцене на колоквијуму у структури завршне оцене, с друге стране? Може ли да напише добар семинарски рад и да га одбрани неко ко није увежбавао "способности појмовног мишљења, разумевања изворних текстова и самосталног писања"? |
Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Захваљујем се на одговору! Мој предлог око "вежбања" обавезне литературе, био је резултат другачијег размишљања ( имала сам управо суптротну идеју од спуштања критеријума). Искрено мислим да би овакви резултати били немогући да је више пажње било посвећено обавезној литератури ( уджбеницима), на било који начин. Гледајући по себи, ја сам показала знање које сам "имала", тј.онолико времена колико самуложила да га имам, колико сам учила...из тога закључујем да је тако и са другима/већином, и да је то време једнако резултатима. Зато сам, размишљајући о начину како да се студенти мотивишу да "у ходу" читају уџбеничку/обавезну литературу, дошла на идеју да је можда боље "жртвовати" вежбе... А у вези противречности коју примећујете у структури оцене, да, у том случају би могло да буде могуће да студенти имају много боље елементарно знање али оно не би било одлучујући фактор, него само услов, за висину оцене на испиту. Где би, опет, као и до сада "одбрана семинарског" могла да буде испит. Међутим, ако сте ви то већ пробали, онда је то очигледно погрешан начин размишљања...Покушаћу да размислим о још неком предлогу... |
Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Колегинице Милена, одлично сте резимирали властито и колективно искуство учествовања у процесу образовања: "Гледајући по себи, ја сам показала знање које сам "имала", тј.онолико времена колико самуложила да га имам, колико сам учила...из тога закључујем да је тако и са другима/већином, и да је то време једнако резултатима." Овај ваш резиме налази потврду и у прилогу који свима топло препоручујем да погледају: Целокупно образовање је само-образовање: "Тачка. Није битно да ли седимо у факултетској аули или у кафићу. Ништа не научимо што сами не желимо да научимо." Мој покушај да се "студенти мотивишу да 'у ходу' читају уџбеничку/обавезну литературу" били су форуми за постављање питања за колоквијум и одговарање на њих на основу обавезне литературе. Очигледно тај подстицај није био довољан. Пошто сам пробала и имам утисак да ми верујете да са добрим разлогом нисам задовољна резултатима "жртвовања вежби" за увежбавање уџбеничких поједностављивања, подстакли сте ме да у наредном семестру покушам са "жртвовањем предавања", уколико је то уопште било какво "жртвовање", имајући у виду да је више студената истакло да имају тешкоће да прате моја предавања. Шта мислите ви и други студенти о идеји да на пример унапред за термине предавања расподелим међу студенте задужења да направе кратке презентације делова обавезне литературе, као и да студенте насумично прозивам и постављам питања на основу обавезне литературе предвиђене за одговарајућу тему, а да студенти на основу присутности/одсутности и знања/незнања одговора на постављено питање добијају + или - ? |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Jа сам апсолутно за то, да поделите "мала" задужења по плану и програму за сваки час. Да сваки студент на задату литературу направи сиже и преко презентације га изложи, и изведе пар питања која ће потом моћи да уђу као опција за колоквијум. Такође, а пропо наших колега из иностранства и нас. Сложићете се да је на нама велики психолошки притисак, јер како сам чула родитељи појединих колега су дигли кредите да би они уписали. Рецимо, ја сам на буџуту,али нисам из Београда и знам како је! Ово можда није валидан социолошки аргумент, али помињем ово као студент, и не могу себе да замишљам и поредим са студентом из Америке или Немачке, јер нисмо у истим позицијама. Похваљујем Вашу жељу и тежње да нам приближите одређени ниво,јер кроз цело досадашње школовање имали смо професоре који не желе да промене готово ништа и тако мирно дочекају пензију. Надам се да ћемо једни другима изаћи у сусрет у следећем семестру, те да ће се обе стране испуњено осећати на предавањима, јер сви желимо ваљда исту ствар-одређен успех,на обострано задовољство. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Захваљујем Вам се на линку, и препоручујем га даље, другим колегама, мислим да покрива сасвим довољно потенцијалних интересовања свих нас! Морам да приметим, сложим се са Вама и додам да је могуће разлог да Ваш подстицај да више нас чита редовно и редовније основну литературу, у томе што, као што смо констатовали на почетку ове расправе, овај вид комуникације није свима близак и јасан. Мислим да је и Ваша замисао одлична и да би могла да да резултате...Можда једина моја "замерка" би била и констатација са искуства разних вежбања у првом семестру ( па и за УСОЦ1) да ако постоји јасан распоред таквих излагања, онда ће се редовна литература читати само онда када је и излагање. Мислим да би далеко боље било да се не зна када неко предаје, него да ви одредите неки распоред, само вама познат, по којем би свако имао прилику да излаже ( и тако стекне неки поен на активности са наставе)...мислим да би такав приступ резултирао редовном и активном читању обавезне литературе. Позивам колеге да прочитају силабус за УСОЦ2, пре него што будем оптужена да можда "наваљујем додатне обавезе колегама на леђа" ( а намера ми је баш супротна, да нас све растеретим стреса и учења недељу дана пред колоквијум). Мислим да су теме којима се бавимо у другом семестру још атрактивније него у првом, и могуће "лакше": http://www.f.bg.ac.rs/filozofija/silabusi?IDK=2322 |
Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Колегинице Дуња и Милена. Коначно више нисам принуђена да користим "ћелаву латиницу" као пре недељу дана. Дошло је време да операционализујемо идеју о употреби термина предавања за дебату о разним приступима истраживању културе, образовања, религије, масовних медија, породице, нације... из угла разних разних теоријских и методолошких перспектива на основу обавезне литературе. Пошто ми није било јасно како да постигнем да сви за сваки час припреме презентације, односно толоко овладају аргументацијом из једне од перспектива да могу да је "бране" у дискусији од против-аргументације из других перспектива, предложила сам "дебатне тимове" од по десетак студената за сваку тему, користећи наизменично бројеве индекса генерације 2011 (102 укупно) од напред и од позади, уз придруживанје по неког "старог" студента и студената са филозофије уколико одлуче да остану на усоц2. Уколико имате бољу идеју, сада је време да је остваримо, да би први тим могао да се припрема за прву тему посвећену култури, а сви остали дебатни тимови за преостале теме, чим крене настава 27. фебруара (уколико не буде нових одлагања). Наши форуми за недељна саопштења, дебате у терминима предавања, предлоге питања за колоквијуме и семинарске радове (за проверу онима који сами не могу да процене да ли су испунили минималне формалне и садржинске услове), већ су спремни и нико нас не спречава да већ данас почнемо да их користимо уколико то желимо . |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Извињавам се прво што нисам раније одговорила на ово, мада мој одговор не мења битно ствари, с обзиром да мислим да је већина предлога, из ове дискусије успешно операционализована. Остаје нам да видимо како ће то изгледати и "у пракси", на вежбама и предавањима...Надам се да ће овај пут, уз овакву организацију спремност, па самим тим и пролазност, на колоквијумима бити знатно већа |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Ево нас на крају другог семестра и на крају курса УСО2 Мој утисак је да су "дебате" допринеле мало бољем разумевању градива, незнатно бољем успеху на првом колоквијуму за УСО2, и да су отвориле разна интересантна питања Ипак, поново уочавам да је узрок нижих просечних оцена из УСО1 и УСО2 сама структура оцене. Такође, претпостављам да овакво вредновање "активности" ( и реалне и виртуелне) није адекватно бодовано, па самим тим највећи део групе није био мотивисан да се укључи у расправе, учествује активније на форуму ( објави своја саопштења). Овако стуктурисана оцена, где је успех на колоквијуму 60% оцене, а где је просечан успех на колоквијуму тек неки бод преко минимума, јасно драстично "спушта" оцену. Мислим да би овако структурисана оцена: колоквијум: 40 бодова ( сваки по 20) активност: 30 бодова ( по 15 бодова за активност на интернету - постављање питања, учествовање) испит: 30 бодова ( 20 бодова семинарски и 10 одбрана) допринела вишим просечним оценама а могуће да би и допринела и већој активности студената на вежбама/предавањима и форуму... |
Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
У овој рачуници ми слабу тачку представља само проблем операционализације оцењивања активности: "активност: 30 бодова ( по 15 бодова за активност на интернету - постављање питања, учествовање)". У овом тренутку апсолутна већина учесника усоц2 није оставила трага о било каквој активности на интернету, мада сам чак такву активност (постављање и одговарање на питања) претворила у обавезу за све оне који су имали мање од 16 бодова на првом тесту, у нади да ће тим путем порасти успех на тестовима? Није ли ипак лакше колико толико објективно оцењивати тестове, уз даљи рад на њиховом таквом формулисању да пруже могућност демонстрације разумевања а не голе репродукције "набубаних" података, него недовољно дефинисану "активност"? Сетимо се само како је изгледало узајамно дискутовање искрслих проблема писања недељних саопштења и њиховог оцењивања - општи захтев да сви добију максимум поена, само ако су било шта унели на интернет. Тако је и било. Да ли сам добро разумела да је рецепт за повећавање просечне оцене да сви у старту добију максималних 30 поена на активност? |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Очигледно да нисам добро објаснила свој предлог Пре тога, прва ствар је да нисам мислила да у старту сви добију максималан број поена на активности, то би било бесмислено, а друга ствар је да ове предлоге и не дајем са идејом да се уназад, тренутно нешто мења, за ову генерацију. Ми имамо структуру оцене каква јесте, и у крајњем случају због оних студената који су положили УСОЦ1 у таквом распореду поена заиста не би било коректно да се у овом тренутку то мења. Јасно је да би још мање коректно било да се одједном сада оцењује нека активност, која претходно није била најављена, нити је могуће сада оценити ( нпр. активност на вежбама). Ово су само моја запажања за евентуално неке будуће измене које би могле да дају одговор на питање из уводног поста ове теме. Даље, сама активност, као предиспитна обавеза, већ постоји ( недељно саопштење, излагање истог и/или објављивање на овом форуму, учествовање у дебатама...) једино је ствар у томе да је она непропорционално оцењена у односу на колоквијуме. Самим тим, не чуди чињеница да многи нису своје радове поставили на форум, да дебате у суштини и нису биле дебате него својеврсни дијалози неколицине нас који долазимо "спремни" ( у смислу да смо прочитали одређене области предвиђене за та предавања) - јер, такав је систем студирања, такви су ( у највећем броју) студенти и уколико нешто није обавезно, или неадекватно вредновано/бодовано велика већина се неће ангажовати. Чисто сумњам да би иста слика била да активност носи 30% оцене, уместо досадашњих 10%. |
Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Захваљујем колегиници Милени да је покренула врло важна питања не само за унапређивање успеха на Уводу у социологију преко промене структуре оцене за будуће генерације, него, чини ми се, чак и за ову генерацију студената, без обзира што ће за њу остати постојећа структура оцене. Најлепше молим све студенткиње и студенте да се укључе, посебно у смислу операционализације валидног и поузданог оцењивања "активности", без обзира да ли се она вреднује са 10 или 30 бодова, те формулисања таквих питања која тестирају разумевање а не памћење, без обзира да ли се она вреднују са 60 или 40 бодова. Молим и за искрене одговоре на питање да ли је пораст предлога питања за колоквијум од данас (надам се да ће тако потрајати барем до теста заказаног за 5. јуни, поправног теста заказаног за 12. јуни и ванредног поправног теста у септембру, који сте мимо стастута изборили у претходном семестру), пре свега последица претње да ће оцена колегинице Пешић активности студенткиња и студената на вежбама бити умањена онима који нису учествовали у заказано време у дебати на основу обавезне литературе или/и оставили трага о својој активности макар преко формулисања предлога питања за колоквијум (односно обећања да ће та оцена бити увећана уколико већ није максимална у случају истакнуте активности у терминима предавања), или можда овај пораст предлога питања представља израз накнадног размишљања да таква активност доиста може да помогне у повећавању броја бодова остварених на тесту који за сада укупно носе 60% оцене ? |
Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Ја нисам имала никакав проблем, али сам од више колега чула да сајт неће да им се отвори, или не могу да постављају коментаре, недељна саопштења.. Када смо гласали за померање колковијума више колега је рекло да њихов глас неће да се учита. Не знам ко је задужен за функционисање сајта, али сигурно може да се уради нешто поводом ових проблема. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Можда је један од великих проблема што доста студената доступан интернет 24 часа,или се налаѕе у процедури за добијање модема,или одређених интернет пакета,па нису у могућности да се одмах укључе у рад форума. Форум је јако добро формулисан, а увек се онај ко има проблем, може обратити професорки,или старијим колегама и колегиницама ѕа помоћ,бар сам ја тако радио. Генерални проблем је као сам ја приметио кроѕ дискусије,и раѕговор са колегама је што често стављају своја недељна обавештења на погрешна места,или нису добро улоговани,тј улогују се као гости и немају онда потпун приступ форуму,што се дало приметити кад се гласало ѕа промену колоквијума.Тако колеге кад год имате неки проблем,питајте,није то никаква срамота,само на боље може да иѕађе. Поѕдрав свима. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Немања, али у данашње време немати или некористити интернет је неприхватљиво, ма какви да су разлози...уосталом један од услова многих курсева је управо приступ интернету. Да не причам о томе да већина модернијих телефона има wi-fi конекцију, да постоје компјутери и конекција у библиотеци ( и у другим библиотекама), да постоје многа места у граду са бесплатним wi-fi интернетом ( и кафићи и делови града)...Значи просто је то што неко нема доступан интернет 24 сата лош аргумент, заправо није никакав аргумент Данас-сутра завршићемо студије - како очекивати било какав посао у ери интернет комуникације без вештине сналажења на истом? Ко ће онда бити "крив" за "гужве на бироу"? По мени, на нашем факултету се не користи довољно интернет и све опције које постоје, потребна је једна модернизација многих курсева а не корак назад, па избегавање "интернета". Понекад у шали, а на рачун тога да свака година сваког смера на нашем факултету има своју групу на Фејсбуку, зовем наш факултет "фејсбук" факултет Прижељкујем један прави и озбиљан ФОРУМ, МРЕЖУ ( дакле не коришћење фејсбука у те сврхе него мрежа за те сврхе) студената филозофског факултета. Имам искуство у раду са страним корпорацијама, све више њих се данас окреће VA ( virtual asistance) моделу рада, па је тако у компанији за коју сам ја радила осим неколико нас из Србије било запослено и пуно других Европљана, али и Индијаца, и свакодневно смо комуницирали током три године колико сам ја радила ту а да се никада нисмо видели уживо. Дакле ако стране компаније, које искључиво гледају свој интерес и профит, виде то у промени у начину пословања, онда могу и образовни системи. Управо сам и овде објавила линкове за виртуелне курсеве престижних светских универзитета, на једном од тих курсева "нас" 70.000 (!!!) из целог света слуша та предавања, дискутује, учествује на форуму, решавају се тестови - то није будућност образовања то је тренутно стање. Неприхватљиво је некористити интернет, просто неприхватљиво, то је услов пре свих за студирање. |
Одговор: Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Поменуте линкове погледајте у оквиру форума Увод у социологију, Принстон - Introduction to Sociology, Princeton и укључите се у важну дискусију о потреби и проблемима дигитализације/виртуелизације процеса наставе у свету и код нас. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Нисам ја мислио ништа лоше о коришћењу интернета у обраѕовном систему,напротив ја се слажем са вама да је интернет битан сегмент учења,и да је битно видети и научити како се неки предмет,ајде да конкретно уѕмемо Увод у Социологију,интерпретира у страним ѕемљама и како и на који начин се учи. Ви имате више искуства од мене,и радите са страним компанијама и можете боље да интерпретирате нама полаѕницима курса које су предности тог посла,али и сами ѕахтеви,јер сигуран сам да то није нимало једноставан и лак посао.Сигурно нам можете приближити слику великих компанија,па ко ѕна можда се неко од нас сутра нађе на истом или сличном месту,или још боље радио са вама. |
Re: Одговор: Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Разумем Само кажем да то што неко не користи интернет свакодневно није никакво оправдање за евентуално неучествовање на овом форуму ;) Прво, јер се и не тражи целодневна онлајн присутност овде, а друго јер је то заправо недостатак за студента а не ствар која је нека мана курса или слично Што се тиче мог ( сад већ бившег) посла ствар је веома једноставна - основа. Као за добро и брзо учење страног језика што је неопходно добро познавање граматике и синтаксе матерњег језика тако је и за већину "модерних" софтвера кључна ствар имати добру основу. Моја срећа је што сам будно пратила развој компјутера, технологије и интернета од детињства ( а мало сам старија од вас , што сам још у гимназији савладала добро основе информатике, па ми различити софтвери касније нису представљали проблем. У социологији, макар што се тиче области обраде података ( статистике) не сумњам да је "advanced" познавање Excel-a неопходно а већина других бизнис програма се управо базира на Excel-у. Проблем је што се у данашње време и на многим катедрама различитих факултета та основа подразумева ( јер информатика је одавно школски предмет) али као и са многим другим школским предметима - систем је заказао па је могуће да неко има 20 година, завршену средњу школу ( често и солидне оцене из информатике) а не уме да креира мејл налог а камоли нешто друго |
Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Прошао је још један циклус интерактивне наставе и оцењивања из Увода у социологију 1. Свођење оцена за недељна саопштења и активност у настави, добра је прилика да још једном заједно размислимо да ли је 6 бодова за веома закаснела недељна саопштења довољна "казна", имајући у виду да таква саопштења, због брзине с којом су склепана, по својој форми и садржини обично - част изузецима - и не заслужују више од 6 бодова? Остаје да сви заједно прецизирамо "казну" у бодовима за малу активност на дискусионом форуму и кашњење у узајамном оцењивању и самооцењивању. Ово кашњење приморава добровољце за израчунавање просечне оцене за недељно саопштење, ове године су то Миљана и Енис, као што су то прошле године били Милена и Огњен, да уместо спремања властитих испита, до поноћи јуре колеге да накнадно изврше своје предиспитне обавезе. Да ли се сви слажемо да то буде један бод мање од израчунатог просека? На крају али не мање значајно, молим све учеснике усо1 да одговоре на насловну тему овог форума: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1 |
Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Драга професорка и колеге, Радујем се што је на форуму покренута ова дискусија и што имамо прилику да сви искажемо своје мишљење. На питање да ли је 6 бодова довољна казна или не све зависи од студената колико се ангажују око овога предмета и недељних саопштења. Студенти који су желели више од 6 бодова потрудили су се да своја саоштења напишу, преправе и објасне својим колегама шта им није било јасно. Можда би за писање недељних саопштења било добро да постоји списак изворне литературе, али да се за сваку недељу студенти сами јављају и да одаберу о чему желе да пишу. Нпр. можда је некоме занимљивија тема о сиромаштву него о еколошкој кризи, мада по мом мишљењу све теме које смо радили на вежбама заниљиве су на свој начин. Иако сте нас похвалили да је наша група социолога боља од предходне, нажалост и даље неке колеге нису успеле да испуне све предиспите обавезе, првенстевено мислим на колоквијум. Сматрам да је то разлог нередовно нечитање обавезне литературе, али можда су и разлог потешкоће које студенти наиалзе због литературе и управо тих бесмислица које се налазе, али стога ми је драго што је и то питање на форуму отворено. Ваши савети и савети старијих колега су допринели ка већем ангажовању око овог предмета, па су нам и резултати бољи. Надам се да ће идућа група социолога бити још боља. Искористићу прилику и позваћу и остале колеге да се укључе у дискусију. Поздрав. |
Одговор: Re: Одговор: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Драга Наталија, драга генерацијо усо1 2012, Дивно је што је "пробијен лед" и започета дискусија о побољшањима у настави усо1. Врло добро звучи предлог да "за сваку недељу студенти сами јављају и да одаберу о чему желе да пишу". Два су разлога због којих сам се до сада опредељивала за "неизборну" варијанту, тј. додељивање задужења за недељна саопштења према списку уписаних студената већ на свечаном дану пријема нове генерације. Први разлог је краткоћа семестра и неопходност да већ на прво предавање и вежбе студенти дођу "наоружани" прочитаном релевантном уџбеничком и изворном литературом. Други разлог је управо чињеница да је "нпр. некоме занимљивија тема о сиромаштву него о еколошкој кризи". Емпиријска потврда ове тезе се налази у концентрацији завршних семинарских радова чије теме сами бирате слободно, на само неколико тема које према плану и програму усо1 треба да буде простудиране, мада се слажем са мишљењем да су "све теме које смо радили на вежбама заниљиве на свој начин". Има ли неко предлог како да се отклоне разлози досадашње "неизборне" варијанте, тако да бирање тема и недељних саопштења буде убудуће усклађено са афинитетима појединаца? Надам се да ћете се одазвати на Наталијин нови подстицај да заједно што више учинимо и у оквиру форума Уочимо и исправимо бесмислице у литератури. Није ли и тема Литература за Увод 1 у е-форми коју је отворила колегиница Милена, добро место за остваривање идеје која је покренута на једном од форума, о превођењу нпр. Хараламбоса, прочишћеног од "бесмислица", на српску варијанту језика? |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Имам предлог за сређивање ове дискусије, подразумева отварање новог подфорума у коме би био остављен и линк за ову, "стару" дискусију (или би могла да буде пренета као сама тема, са одговарајућим насловом, али као затворена дискусија без могућности да се додају коментари, већ само да се прегледа). Покушаћу да издвојим добре аргументе и предлоге, као и контра аргументе, како би сви досадашњи предлози могли да буду некако прегледно наведени у том новом подфоруму, да се не би исти неосновани предлози понављали у новој дискусији. У оквиру тог подфорума који се односи на предлоге за побољшање целог курса, теме би могле да буду логично распоређене као "предлози за побољшање наставе" (ово дајем као пример, наслов би могао да буде другачији, а та тема би се односила на организацију предавања и вежби - иако ја мислим да су вежбе прилично добро осмишљене, треба дати простора за нове предлоге), "предлози везани за предиспитне обавезе" (колико шта да носи поена и слично), и наравно остављен простор за још неке нове теме везане за друге димензије овог курса, можда чак и да се пребаци дискусија везана за рад самог форума, јер то дефинитивно јесте једна важна димензија овог курса. Мислим да је битно да се те дискусије некако раздвоје да би било прегледније и да би могле лакше да се прате, али да се све ставе на једно место, тај подфорум, где би могли сви предлози да се унесу, наравно у оквиру одговарајуће категорије. |
Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Феноменалан предлог колегинице Миљана. Ево даћу и ја још један предлог како би могла да се побољша настава. Било би добро да се отвори и још један подфорум где би се постављала питања за све оно што није јасно док се чита обавезна литература, а некада се не стигне да се све објасни на предавањима. На тај начин би будући студенти уз Вашу,нашу, а првенствено уз помоћ својих колега могли да разјасне оно што им није било јасно док су читали обавезну литературу. |
Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Драга Миљана и Наталија, ваше предлоге сам отелотворила у новоотвореном форуму Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1 2012 са фокусираним под-темама и могућношћу отварања нових, поводом операционализације побољшавања организације разних аспеката наставе усо1 : 1) начин организовања и оцењивања активности у терминима предавања; 2) начин организовања и оцењивања активности у терминима вежби; 3) начин организовања и оцењивања колоквијума; 4) начин организовања и оцењивања на испиту; 5) све оно што није јасно док се чита обавезна и изворна литература... "Пробијте лед" и на фокусираним подтемама новоотвореног форума и позовите све заинтересоване "нове" и "старе" студенте да се укључе! |
Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Хвала пуно професорка. Драго ми је што сте усвојили наше предлоге. |
Одговор: Re: Одговор: Re: Предложите побољшања у настави Увода у социологију 1
|
|
Остаје још да подтеме боље организоване него до сада буду испуњене садржајем - конкретним предлозима како да се побољша организација и оцењивање разних аспекат наставе из Увода у социологију 1 |