НОВОСТИ И ОБАВЕШТЕЊА - начин рада, резултати....

 
 
Picture of Selena Radović
Информације о колоквијумима
by Selena Radović - Friday, 6 February 2015, 9:55 PM
 

Драге колегинице и колеге,

Верујем да сте на сајту ФФ видели резултате досадашњих колоквијума на курсу УСО1, као и информације о колоквијумима који предстоје, али ја ћу их поставити и овде.

Наиме, поред регуларног поправног колоквијума (за студенте који имају положен бар један колоквијум), професор Вулетић је омогућио и полагање обједињеног колоквијума који ће се односити на целокупно градиво. Тест ће имати укупно 24 питања, свако ће носити 2 бода и сви студенти који остваре 25 бодова стећи ће услов за излазак на испит. Тест је заказан за 20.02. у 9.45. У наставку је појашњење професора Вулетића:

"Студенти који након 7. фебруара стекну услов за излазак на испит моћи ће да бирају између две могућности: да задрже своје освојене бодове са оба теста која су положили или да, ако су незадовољни бројем бодова, изађу на обједињени тест који ће им се рачунати као коначни резултат.

Уколико не положите ни обједињени колоквијум вама се свакако неће рачунати резултати једног теста који сте раније положили. Наиме, сматра се да је студент испунио предиспитне обавезе само ако је положио оба теста. Уколико то није случај наредне године сте у обавези да полажете оба теста без обзира што сте ове године положили један.

Једини ризик у вези обједињеног теста имају они студенти који су положили оба теста али хоће да поправе утисак тј бр бодова. Ако се одлуче да изађу на обједињени тест њима ће се рачунати скор који су постигли на том тесту без обзира на резултате претходно положених тестова."

Желим вам пуно успеха на колоквијумима!

Срдачан поздрав,

Селена Радовић

 

 

Picture of Selena Radović
Re: Информације о колоквијумима
by Selena Radović - Tuesday, 10 February 2015, 1:07 AM
 

Драге колегинице и колеге,

У прилогу се налази ажурирана листа са резултатима досадашњих колоквијума.

Срдачан поздрав,

Селена Радовић

Picture of Vera Vratuša
Re: Информације о колоквијумима
by Vera Vratuša - Sunday, 15 February 2015, 9:58 PM
 

Поштоване и драге колегинице и колеге, полазници курса усо1 у јесењем семестру 2014-2015 академске године, поштоване и драге колегинице Селена Радовић и Јелена Пешић,

Помозите ми да разумем чињеницу која произлази из увида у ажурирану листу са резултатима досадашњих колоквијума да нико није освојио ни 20 поена од максимално могућих 24 поена на другом колоквијуму, израчунатих на основу мерног инструмента утврђеног у Плану наставе из усо1 2014. године који је у штампаном облику подељен на првом дану наставе свим присутним студентима а затим редовно ажуриран на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/mod/forum/discuss.php?d=23 и прецизиран у Водичу за бруцоше и "старе" студенте  (16 питања пута 1.5 поена за потпуне одговоре који показују разумевање и добро познавање обавезне уџбеничке литературе најављене Планом).

Да ли је дошло до промене мерног инструмента, што не би требало да се деси у току истог семестра, а није ни могуће да се вредност сваког питања одреди друкчије а да максимални збир остане 24 (један бод даје максимално само 16 поена, а 2 бода даје максимално чак 32 поена)?

Да ли сте пренебрегли савет да редовно савладавате градиво објављујући сваке недеље на одговарајућим форумима предлоге формулација питања за колоквијум о недељној теми и кратко одговарајући на њих, претходно прочитавши већ постављена питања и одговоре да се не понављате и предлажући стварна а не само формална побољшања и допуњавања постојећих предлога форумалција без дословног преписивања уџбеника?

Уколико сам на правом путу разјашњавања нижег просечног успеха на другом него на првом колоквијуму (списак није направљен у екселу па не могу да прецизирам разлику у просеку, али је видно да је мањина учесника курса постигла бољи резултат за највише 2 поена, а већина је подбацила за четири или више поена), предлажем да у преосталим данима до последње шансе 20. фебруара, што више вас учествује у побољшању квалитета наших "колективних белешки" за припрему колоквијума.

Посебно молим и студенте који су положили оба колоквијума и ни не намеравају да ризикују постигнут резултат, да учествују у овој активности. Својим искуством могу да помогну колегиницама и коlегама који још нису испунили све предиспитне обавезе уносеђи на све тематске форуме питања на која ни сами нису знали да одговоре, а њихово накнадно упознавање ће им добро доћи за даље студије посебних социологија, као и Увода у социологију 2 - нарочито теоријско методолошких тема које ћете још детаљније него у оквиру прве три теме УСО1  проучавати и наредног семестра. Електронске изворе за неке од преосталих тема у оквиру усо2 можете да пронађете на старој адреси изборног предмета Теорије и методе истраживања друштва (Theories and Methods of  Society Research) док буде функционисао стари сервер, а ја ћу покушати да нађем времена  да одговарајуће документе што пре пренесем на нови сервер на адреси http://moodle2.f.bg.ac.rs/course/view.php?id=10 , да заинтересовни студенти могу факултативно да их користе уколико ни једна колегиница или колега не преузме модерирање тог електронски подржаног  изборног предмета. Изборни електронски подржани предмет  Социологија сазнања (Sociology of knowledge) је на исти начин факултативно доступан свима заинтересованима већ и на новом серверу, уколико ни овај предмет нико не преузме да модерира.

Желим вам пуно успеха у будућим студијама социологије и животу уопште.

Срдачно,

Вера Вратуша, редовни професор социологије у пензији 

аутор издавач на интернету Creative Commons Attribution Share-Alike 3.0 License. ISBN 978-86-88347

Picture of Jelena Bogdanovic
Re: Информације о колоквијумима
by Jelena Bogdanovic - Sunday, 15 February 2015, 10:11 PM
 

Поштована професорка Вера, што се тиче оцењивања на колоквијумима које је водио професор Вулетић, ми смо на њима имали по 24 питања,од којих је сваки одговор носио максимално 1 поен. А што се тиче обједињеног такође ће бити 24 питања,али ће сваки одговор носити 2 поена. 

Надам се да Вам је мој одговор помогао.

Срдачан поздрав, Јелена Богдановић

Picture of Vera Vratuša
Re: Информације о колоквијумима
by Vera Vratuša - Monday, 16 February 2015, 8:39 AM
 

Драге Јелене, најлепша хвала обема на одговору на питање о мерном инструменту. Претпостављајући да је успех на колоквијуму без обзира на мерни инструмент под највећим утицајем читања са разумевањем предвиђене уџбеничке литературе и превођења прочитаног на властити језик, највише ме занима активан одговор на предлог и молбу  да у малобројним преосталим данима до последње шансе 20. фебруара, што више полазника усо1 без обзира да ли су положили оба колоквијума или нису, учествује у побољшању квалитета наших "колективних белешки" за припрему колоквијума.

 Драга колегинице Богдановић, да ли бисте хтели да пружите активан одговор личним примером, проверавајући на одговарајућим тематским форумима да ли су садржавали адекватне предлоге формулација питања и одговора на сва питања на која нисте знали потпун одговор на оба колоквијума, па ако нису да поново погледате одговарајуће делове обавезне планом и програмом усо1 предвиђене литературе, те унесете овако накнадно стечена сазнања у одговарајуће форуме?

Апелујем на све полазнике усо1, од најуспешнијих до најмање успешних који до сада нису поставили ни један предлог формулације питања или одговора за поједине теме, да на основу искустава стечених током полагања оба, а нарочито другог колоквијума, унесете и она питања и одговоре који се нису до сада појављивали у тестовима, али су остали непокривени колективним белешкама.  Моје искуство прегледања тестова статистички несумњиво потврђује да је активност на форумима у тесној позитивној корелацији са активношћу на форумима за припрему колоквијума и недељна саопштења.

Држим вам палчеве за успех  20. фебруара и стојим вам на располагању за разјашњење евентуалних нејасноћа у планом и програмом за усо1 предвиђеној обавезној литератури. 

Срдачан поздрав, Вера

Picture of Jelena Bogdanovic
Re: Информације о колоквијумима
by Jelena Bogdanovic - Wednesday, 18 February 2015, 6:27 PM
 

Поштована професорка Вера, што се тиче мог личног искуства са колоквијума основна разлика је била у томе (барем моје мишљење), да су питања код професора Вулетића била мало конкретнија и тражила јасно дефинисан одговор,без претераног ширења и детаљисања. Надам се да Вас овој изјавом нећу разочарати, али узевши у обзир ситуацију у којој смо са четвородневним испитном роком сумњам да неко од мојих колега има времена да се у потпуности посвети ажурирању питања и одговора,која су нам била предиспитна обавеза,већ да већина нас или спрема остале испите или се максимално посветила обрађивању целокупног градива за обједињени тест. Могу напоменути да је у мом случају мудл итекако помогао у циљу да на исправан начин савладам градиво, тј. да са разумевањем пређем материју. Захваљујем Вам се на Вашем труду који улажете и након одласка у пензију (за коју се надам да проводите продуктивно). Такође желим да напоменем да је могући узрок лошијег резултата на колоквијумима и тај што велики број мојих колега,па ни ја сама, нисмо радили у континуитету након Вашег одласка у пензију, но то се да исправити и гарантује Вам да ће већина нас постати добри социолози :) .

Срдачан поздрав и поштовање.

Јелена Богдановић 

Picture of Vera Vratuša
Re: Информације о колоквијумима
by Vera Vratuša - Wednesday, 18 February 2015, 10:00 PM
 

Не само да ме нисте разочарали драга Јелена, него сте ме одушевили истовремено отрежњујућим, критичним, самокритичним и утемељено самоувереним одговором, који и мене подстиче да се не улењим : ). 

Срдачно, срећно и успешно желим вама и вашим колегиницама и колегама, Вера

Picture of Anja Ilic
Re: Информације о колоквијумима
by Anja Ilic - Saturday, 21 February 2015, 2:57 PM
 

Поштована професорка,

Волела бих да, овим путем, поделим с Вама и другим учесницима нашег форума и своје утиске о колоквијуму код проф. Вулетића. Наиме, јуче смо, као што Вам је познато, радили обједињени колоквијум; на тај колоквијум је требало да изађе 49 студената (уколико желе да са предиспитном обавезом колоквијума заврше у текућој години) - по мојој процени (за коју, ипак, не знам колико је објективна, па нећу прецизно квантификовати), није се појавило свих четрдесет деветоро студената, а од оног броја студената који је јуче изашао на обједињени колоквијум, 11 је положило.

Јучерашњи колоквијум је био мој први колоквијум код проф. Вулетића - будући да сам градиво првог колоквијума положила код Вас, док на полагање другог дела градива нисам излазила ни у регуларном, ни у поправном термину које нам је проф. Вулетић омогућио (регуларни термин за полагање другог дела градива је био 30. јануар, термин за поправљање колоквијума било из првог, било из другог дела градива био је 7. фебруар, а, уколико у регуларним и поправном року за први и други колоквијум неко није положио један или оба, последња прилика да у првој години „реши“ ову предиспитну обавезу била је јуче, 20. фебруара). Овом приликом нећу правити осврт на утиске и коментаре својих колега о колоквијумима код проф. Вулетића - будући да сте нам (на чему смо Вам, верујем, сви врло захвални и што нам веома значи, посебно имајући у виду да сте на крају 2014. отишли у пензију, а још показујете интересовање и жељу да консултујете наша мишљења), на овај начин и на овом тематском форуму, свима омогућили да искажемо субјективан став - те ћу изнети искључиво своје утиске о првом сусрету са колоквијумом код проф. Вулетића.

Питања је, као што је колегиница Јелена изнад навела, било 24. Нека су била формулисана врло концизно, као стандардна тест-питања (под овим подразумевам да су тражила конкретан одговор у једној реченици, или била формулисана тако да се на празне линије упишу тражени одговори), а нека „отвореније“ од преосталих питања такође отвореног типа - у одговорима на таква питања, могло се више теоретисати, иако је било битно не расплињавати се сувише, односно: раслојавати језгро одговора на питање, зауздавајући тенденцију сувишног одласка у ширину. Поједина питања захтевала су најелементарнија социолошка знања, познавање основних теоријских перспектива или карактеристика концепата и појмова којима се у социологији бавимо; поједина су тражила конкретније, специјализованије знање, али, свакако, ниједно питање није излазило из оквира обавезне литературе, другим речима: уколико је градиво било „поштено“ научено, обједињени колоквијум се могао без икаквих проблема урадити. Закључила бих, стога, да се критеријум проф. Вулетића не разликује битно од критеријума који сте и Ви имали на колоквијумима које смо радили у децембру. Такође, оба аутора (и Гиденс и Хараламбос) била су сразмерно заступљена, штавише, само једна трећина питања била су питања стриктно из Гиденсовог уџбеника, од тога већина из области демографије и екологије које у Хараламбосовом уџбенику не срећемо (тј., не срећемо демографска и еколошка питања експлицитно диференцирана кроз посебне области). Што се тиче критеријума којим се професор служио у оцењивању, на основу сопственог резултата и прелиминарно (у том смислу што оцењени тест нисам лично видела) рекла бих да је критеријум оцењивања објективан, јер на једно питање нисам одговорила (чиме сам аутоматски могла да остварим максимум од 46, а не 48 поена), а имала сам 44,5 бода, при чему ми, док се присећам формулација својих одговора, јасно долазе у сећање формулације због којих бих себи самој одузела бод или пола бода; другим речима: из моје перспективе није било ничег неочекиваног ни у погледу формулације самог колоквијума, ни у погледу критеријума оцењивања. Не знам колико је професор био „блажи“ у оцењивању, с обзиром на то да је у питању био обједињени колоквијум као последња прилика да се заокруже предиспитне обавезе из УСО1 у овом семестру и овој факултетској години, али сложила бих се са констатацијом колегинице Јелене (коју сам у свом утиску настојала да емпиријски поткрепим): квантитет и квалитет нашег учења првенствен је чинилац учинка на колоквијуму, а не некакве вањске силе усмерене против нас.

Такође, мислим да је и више него коректно што нам је дато оволико прилика за испуњавање предиспитних обавеза из УСО1, на чему бих се захвалила и Вама и проф. Вулетићу, као и нашој демонстраторки Селени - уз радосну напомену да ће се колегама који наредне године раде колоквијуме из УСО1 остале, већ испуњене предиспитне обавезе рачунати.

Пуно Вам хвала што сте нас и у погледу овога консултовали и што и даље желите да сарађујете са нама!

Наравно, да не заборавим: све дискусије које смо водили на Мoodle-у, као и уживо, биле су итекако велика помоћ у разумевању и савладавању градива, и врло адекватно су „покриле“ градиво садржано на колоквијумима који су уследили у јануару и фебруару. Радо ћу - када будем била у хармоничнијем односу са истичућим временом - још једном проћи кроз недељне теме и навести питања са којима смо се сусретали на колоквијумима, а овде нисмо стигли да се сусретнемо с њима (уколико има таквих питања).

Срдачан, срдачан поздрав!

Ања Илић

Picture of Vera Vratuša
Re: Информације о колоквијумима
by Vera Vratuša - Wednesday, 25 February 2015, 1:20 AM
 

Веома се радујем успеху нове генерације критичних и самокритичних социолога, спремних на узајамну помоћ и сарадњу у процесу сазнавања. Надам се да ћете имати двољно елана да и преостале припаднике властите генерације који још нису испунили све предиспитне обавезе и генерације студената које дођу после вас да подстакнете да редовно савладавају градиво са разумевањем и кроз дискусију.  Срдачно, Вера 

Picture of Anja Ilic
Re: Информације о колоквијумима
by Anja Ilic - Wednesday, 25 February 2015, 12:36 PM
 

Поштована професорка,

Хвала Вам што нас на то континуирано подстичете, а ми ћемо дати све од себе да сачувамо односе сарадње које смо и на Moodle-у значајно „брусили“.

Срдачан поздрав у име свих студената и студенткиња прве године социологије!

Picture of Jelena Pesic
Re: Информације о колоквијумима
by Jelena Pesic - Sunday, 15 February 2015, 10:22 PM
 

Draga profesorka,

 

nisam bila uljucena u proces ocenjivanja, tako da, nazalost, ne znam sta se dogadjalo sa mernim skalama.

Srdacno,

Jelena