„Једноставна спознаја да људска бића узајамно тумаче поступке и то тумачење користе као средство у сопственом делању прожима мисао и радове многих проучавалаца људског понашања и људског живота у групи. Па, ипак, мало је њих покушало да анализира шта такво тумачење казује о природи људског бића или о природи њудског удруживања. Они се обично задовољавају пуким признањем да истраживач треба да ухвати то „тумачење“ или простим увидом да се симболи, попут културних норми и вредности, морају увести у анализу. По мом мишљењу, једино је Џ.Х. Мид покушао да докраја промисли импликације чина тумачења по разумевању људског бића, људског делања и људског удруживања.“
Према Миду људско биће има сопство, самим тим оно може да буде објект властитог делања, на пример да појединац буде поносан или да се наљути на самог себе. Ово је механизам помоћу ког се људско биће суочава са светом око себе, рецимо тумачећи поступке других људи човек говори самом себи шта ти поступци значе. Блумер наводи да указати себи на нешто значи издвојити га из окружења и дати му значење, тј. по Миду претворити га у објект. Објект није исто што и драж, јер драж има властиту природу, која делује на појединца и може се утврдити независно од њега, док објекту значење придаје сам појединац. Човеково делање се гради кроз процес самоуказивања, при чему се тај процес не може подвести под категорију некаквих сила (дражи, мотива, ставова или идеја). Групно делање одвија се тако што сваки човек прилагођава своје делање тумачећи поступке других.
„Сада бих желео да скренем пажњу на то да социолошка гледишта о људском друштву најчешће изразито одступају од премиса које сам изнео као основе симболичке интеракције.“
Социолошка гледишта су често детерминистичка тј. према њима појединци ретко поседују сопство, већ се третирају као посредници преко којих делују силе смештене у уређење друштва. Према овим гледиштима се не увиђа да појединци граде сопствено друштвено делање тумачећи објекте који их окружују. Према симболичком интеракционизму људско друштво се састоји од активних јединица делања које могу бити појединци колективитети или организације.
„У људском друштву нема емпиријски опажљиве активности која не проистиче из неке јединице делања.“
Блумер наглашава овај исказ због праксе у социологији да се људско друштво своди на друштвене јединице које не делају, на пример класе у модерном друштву. Социолози су склони томе да друштво сагледају кроз структуру и организацију, а друштвено делање као њихов одраз. Гледишта симболичког интеракционизма спознају постојање организација у људском друштву, али она је у овом случају само оквир у ком се одвија друштвено делање. Постоје две значајне околности у којима друштвене јединице делају. Прва је та да се делање одвија унутар неке ситуације и у односу на њу, а друга је да се оно формира тумачењем ситуације. Већина ситуација са којима се људи у једном друштву сусрећу сви дефинишу на исти начин, јер су у претходним искуством формирали дефиниције исправног понашања у датој ситуацији. У модерним друштвима се често јављају нове ситуације при којима поступци појединаца још увек нису стандардизовани па због тога одговори на ове ситуације код људи могу бити потпуно различити и промењиви. Највећа последица схватања друштва као организације је та што се превиђа улога коју јединице делања имају у друштваној промени.