1. Film bi mogao da se koristi za čitav niz tema: recimo, u Saobraćajno-tehničkoj školi bi mogao da se koristi za razmatranje naličja automobilske industrije i besomučnog forsiranja proizvodnje automobila, za razmatranje ekološkog uticaja automobilske industrije, zatim, za razmatranje problema nagomilavanja viška proizvoda. Potom, mogao bi da se koristi za kritiku agresivnog i invazivnog razvoja tehnike i tehnologije, kako na časovima filozofije, tako na časovima građanskog vaspitanja. Recimo, mogao bi da se koristi na časovima o kolektivnoj akciji, zajedničkim i solidarnim rešenjima, na časovima o smislu solidarnosti i sl.
2. Film je, čini mi se, sve aktuelniji, jer su problemi o kojima govori sve izraženiji. Tu mislim na gomilanje stare tehnike, pitanje reciklaže, kao i pratećih promena u životima ljudi, naročito ranjivih i ugroženih grupacija ljudi. Pored toga, film pokazuje kako su rešenja za mnoge probleme na dohvat ruke i kako samo treba dobro sagledati situaciju i otkriti moguća rešenja.
3. Film prikazuje perspektivu socijalno ugrožene i ranjive grupacije ljudi, međutim, stavlja se naglasak na perspektivu ljudi koji se snalaze u teškim okolnostima, koji iz ograničenja izvlače maksimum i prevazilaze ih. Film, čak, postavlja i jedno krajnje neprijatno pitanje: ako su takvi ljudi, u tako ograničenim okolnostima, uspeli da se snađu na tako dobar, pa i simpatičan i duhovit način, kako je moguće da ljudi u neuporedivo boljim okolnostima, nemaju odgovore i rešenja za probleme koji ih muče, i pored svih sredstava i "logistike"?
4. Ono što, možda nedostaje, mada to nikako ne umanjuje vrednost filma, jeste izraženiji kritički ton ili zapažanje o automobilskoj industriji, jer koliko god bio simpatičan taj Sitroenov model, ipak ta industrija generiše strahovito zagađenje, gomilu nepotrebnog materijala, staklurije i ostalog. Ljudska dovitljivost rešava samo jedan mali deo problema, iako veoma značajan. No, možda je i dobro što je to izostalo, jer bi, u suprotnom, postojao rizik od pretencioznosti "velike poruke" ili "kvazi-angažovanosti", tako da je i tu postignuta dobra mera. Kritički ton jeste izražen, nisam siguran ni sam u kojoj meri bi njegovo naglašavanje doprinelo. Recimo, na momente mi je nedostajao kontrast s novim, luksuznim, moćnim automobilima više klase, u nekim krupnim kadrovima, kao neki kontrapunkt, u kojem bi ove reciklirane Dijane, još više dobile na vrednosti a vozila više klase bi, pored takvih Dijana, izgledala obesmišljeno. Ne znam, po ovom pitanju nemam jasan utisak, pa se izvinjavam na neodređenosti.
5. Što se tiče đaka, a imajući u vidu specifičnu školsku sredinu u kojoj radim, film bi, s jedne strane bio izazov i mogao bi da isprovocira delikatne i kontroverzne reakcije, usled određenih predrasuda i stereotipa uže i šire sredine. S druge strane, mogao bi bude dobar primer transformacije jednog poznatog automobilskog modela, kao i ilustracija naličja automobilske industrije, što sam već pomenuo. Tehničke i mehaničke stvari su đacima u mojoj školi uvek interesantne i sami su vrlo dovitljivi u tom pogledu, pa bi im ovo bilo, u velikoj meri blisko. Ukratko, mislim da bi ovakav film izazvao određene promene u stavovima.
6. Film se zadržava u okvirima dokumentarizma. Koliko vidim, osnovna metafora je dobro postavljena i kao motiv, kao svojevrsna osa, drži celu radnju i sve poruke u čvrstom sklopu. Izbor muzike je sasvim u skladu s tim. Autor uspešno unosi elemente humora i ironije, ne narušavajući dostojanstvo učesnika i učesnica u filmu, veoma pažljivo "rukuje" moralnom dimenzijom prikazanih situacija. Teško je proceniti kako bi film izgledao na platnu, no, na monitoru, određeni fotografski detalji, uglovi, kadrovi, određeni detalji, kao skakanje dece u gomilu rolni papira, itd., svedoče o izoštrenom smislu za prizor, osvetljenje, raspored i konfiguraciju objekata u kadru. U tom smislu, iako dokumentaran, film ima i vredne estetske kvalitete, koji nisu samo zanatskog karaktera, već zadiru i u domen osećaja za umetničku vrednost. Zapravo, mislim da se to najbolje vidi u tim, pomenutim, planovima filma, jer su oni složeni, izukrštani i odlično zaobilaze urušavanje u jeftinom sentimentalizmu, izlizanim parolama, već viđenim i hiljadu puta "raubovanim" scenama razbarušene i musave dece po mahalama, itd. Autor nije pretenciozan i pogađa svoj cilj, ništa više, ništa manje, ništa drugo, osim cilja.